افتتاح یک قطار با کیفیت مناسب و اقتصادی

کدخبر: ۳۱۶۸۱۴
مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی نورالرضا (سهامی عام) از افتتاح قطار جدید این شرکت با نام تجاری مهدیس خبر داد و عنوان کرد:‌ وجه تمایز قطار سه ستاره مهدیس، کیفیت بالای آن در سطح قطارهای ۴ ستاره راه آهن ج ا ا می باشد، اما از نظر قیمت در رده قطارهای اقتصادی و مناسب همه اقشار جامعه به شمار می رود.
افتتاح یک قطار با کیفیت مناسب و اقتصادی

سید رسول میراحمدی در خصوص قطارهای جدید این شرکت گفت: فرایند بازسازی واگن های قطار مهدیس در حدود دوسال طول کشیده و توسط یکی از بهترین شرکت‌های داخلی به صورت 100 درصدی انجام شده است، به صورتی که تا 15 سال آینده قابلیت بهره برداری و استفاده در سیستم حمل‌ونقل ریلی کشور را دارد. وی تنها تفاوت قطار مهدیس با قطارهای 4 ستاره را در تعداد تخت ها عنوان کرد و ادامه داد:‌ کیفیت پذیرایی و شرایط مهمانداران در قطارهای مهدیس در سطح قطارهای 4 ستاره است. همچنین در پک‌های پذیرایی نیز از غذاهای دارای نشان سیب سلامت که طبیعی و بدون موادنگهدارنده است، استفاده می شود.

قطار مهدیس از 10 واگن مسافری تشکیل شده است که هر واگن آن به 11 کوپه 6 تخته مجهز می باشد، وی در خصوص امکانات قطار مهدیس افزود: این قطارها مجهز به سیستم تهویه اتوماتیک با قابلیت تنظیم توسط مسافر می باشد، همچنین این قطار به واگن رستوران مجهز بوده که آمادگی پذیرایی از مسافرین عزیز را در طول سفر دارد، جهت حفظ امنیت بیشتر مسافرین و نظارت بر عملکرد پرسنل در کلیه فضاهای عمومی قطار نیز دوربین‌های مدار بسته نصب شده است.

مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی نورالرضا با اشاره به راه اندازی سیستم انحصاری سرگرمی در سفر برای قطارهای مهدیس تأکید کرد: این سیستم پیش از این در قطارهای چهار و پنج ستاره نور راه اندازی شده است، و به عنوان وجه تمایز قطار سه ستاره مهدیس و برای رفاه بیشتر مسافران گرامی این قطار نیز اجرا خواهد شد. در این سیستم این امکان تعبیه شده است که مسافران از طریق شبکه بیسیم داخلی قطار، محتوای سمعی و بصری درنظر گرفته شده را بر روی موبایل یا تبلت و لپ تاب خود به دلخواه استفاده کند.

وی در خصوص مقاصد و مسیرهای حرکت قطارهای مهدیس گفت: این قطار یکبار در هفته از شهر مقدس قم به مشهدالرضا حرکت می کند. مسیرهای این قطار از بستان آباد به مشهد و قم به مشهد است که در مسیر بستان آباد به مشهد قطار در ایستگاه های شاهرود، سمنان، تهران، کرج، قزوین، میانه، زنجان و بستان آباد توقف خواهد داشت.

وی درباره دلیل نامگذاری قطارهای شش تخته مهدیس یادآور شد: مهدیس به معنای ماه درخشان و زیباست. سایر قطارهای شرکت نیز با نام نور و مهتاب بوده که برای قطار شش تخته ترکیبی از این دو اسم (نور و مهتاب) انتخاب شد.

 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید