خرید کارخانه روغن توسط گروه صنعتی مینو؛ گامی مثبت جهت تکمیل چرخه تامین مواد اولیه

کدخبر: ۳۲۳۹۰۷
گروه صنعتی مینو با هدف تولید روغن مصرفی مورد نیاز در شرکت های تولیدی این گروه و تولید انواع روغن با هدف فروش، کارخانه تولید روغن متعلق به شرکت پرتو دانه خزر (سهامی خاص) در بهشهر، به ارزش 2 هزار میلیارد ریال معادل 200 میلیارد تومان و ظرفیت روزانه 400 تن انواع روغن را خریداری کرد.
خرید کارخانه روغن توسط گروه صنعتی مینو؛ گامی مثبت جهت تکمیل چرخه تامین مواد اولیه

به گزارش روابط عمومی گروه صنعتی مینو، 100 درصد سهام این کارخانه توسط پنج شرکت اقتصادی و خودکفایی آزادگان(68 درصد)، صنعتی مینو(10 درصد)، پارس مینو(10درصد)، قاسم ایران(10درصد) و پارس گستر مینو(2درصد) که همگی جز گروه صنعتی مینو هستند خریداری شده است.

بر پایه این گزارش عرصه و عیان کارخانه، تمامی ابنیه احداثی، تاسیسات، امتیازات و انشعابات کارخانه و همچنین تجهیزات و ماشین آلات کارخانه توسط گروه صنعتی مینو خریداری شده اند.

دکتر عباسیانفر مدیرعامل شرکت اقتصادی و خودکفایی آزادگان در آیین نقل و انتقال این کارخانه به  گروه صنعتی مینو با اشاره به نیاز شرکت های تولیدی گروه صنعتی مینو به روغن جهت تولید محصولات خود گفت: این کارخانه عملا پاسخگوی نیازهای مصرفی شرکت های تولیدی گروه خواهد بود و اضافه نیاز آن نیز از طریق شبکه پخش قاسم ایران با برند جدیدی وارد بازار مصرف خواهد شد.

مدیرعامل گروه صنعتی مینو در ادامه به سرمایه گذاری های هدفمند این گروه در زمینه توسعه و تعالی هلدینگ اشاره کرد و گفت: ما معتقدیم که گروه صنعتی مینو در طلایی ترین دوره ی فعالیت خود قرار دارد و باید هر چه سریع تر به سمت خودکفایی و استقلال نسبی در تامین مواد اولیه گام بردارد و در این زمینه هم اینک ما در تامین مواد اولیه آردی با داشتن سیلوهای نگهداری گندم و کارخانه آرد مدرنی که در خرمدره ی زنجان داریم و با خریداری کارخانه روغن در بهشهر عملا بخش عمده ای از اقدامات سازنده ی خود را در این حوزه انجام داده ایم و در حوزه شکر و و صنایع بسته بندی و کارتن نیز سرمایه گذاری های دقیقی را در دستور برنامه ریزی داریم که امیدواریم با تحقق آنها این گروه صنعتی خوش نام و صاحب جایگاه در نزد مردم به افق و چشم انداز واقعی مدنظر دست پیدا کند.

شرکت تولیدی پرتو دانه خزر در سال ۱۳۷۵ تاسیس شد و در ابتدای سال ۱۳۷۷ به بهره برداری رسید و در حدود چهار سال در زمینه تولید پنبه محصول و ریسندگی فعالیت نمود. در سال ۱۳۷۹ با هدف سوق دادن فعالیت های شرکت به سمت تولید مواد غذایی، گواهی تاسیس کارخانه تولید کره نباتی را اخذ نموده و ظرف مدت شش ماه به بهره برداری رسید.

در سال ۱۳۸۱ نیز با هدف توسعه شرکت، گواهی تاسیس کارخانه تصفیه روغن را اخذ و پس از واردات ماشین آلات در اواخر سال ۱۳۸۴ عملیات تصفیه روغن خام آغاز و به بهره برداری  نهایی رسید.

تولیدات این شرکت شامل انواع متفاوت روغن های سرخ کردنی و پخت و پز، شورتنینگ و مارگارین ها است و در حال حاضر جزء پنج عرضه کننده برتر در صنعت روغن نباتی می باشد.

http://azadeganekh.com/

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید