جاذبه‌های گردشگری اطراف تبریز را بیشتر بشناسید

کدخبر: ۳۲۵۵۹۴
اگر به تبریز بروید و شهرها و روستاها و طبیعت اطرافش را نیبینید حتما چیزهایی را از دست داده‌اید. چیزهایی که نظیرشان خیلی وقت ها در دیگر استان‌های ایران پیدا نمی‌شوند. کوهستان‌ها، جنگل‌ها، بناهای تاریخی و انبوهی دیدنی در انتظار شما هستند که از تبریز فاصله زیادی ندارند و در قالب سفرهای نیم یا یک روزه می‌توانید به این جاها سری بزنید و لذت آذربایجان‌گردیتان را چندین برابر کنید. در این مقاله تعدادی از این جاذبه‌ها را بررسی می‌کنیم.
جاذبه‌های گردشگری اطراف تبریز را بیشتر بشناسید

 ما در فلایتیو امکان خرید بلیط هواپیما تبریز را با قیمت مناسب فراهم کرده ایم.

روستا و دره لیقوان

در سی و شش کیلومتری شرق تبریز روستای لیقوان واقع شده. جایی که پیش از اینکه نامی از طبیعتش بشنویم آوازه جهانی پنیر‌هایش به گوشمان رسیده. اما جای شک نیست که لبنیات مرغوب در نتیجه چرای دام ها در مناطق خوش‌آب‌و‌هوا خواهد بود و روستا و دره لیقوان از این نظر چیزی کم ندارد.  اگر قصد سفر به تبریز را دارید همین امروز یک بلیط اتوبوس با قیمت مناسب رزرو کنید.

این روستا با چشمه ایسی‌سو محل مناسبی برای درمان‌های آب گرم است. اگر از آن علاقه‌مندان به طب سنتی و دارو‌های گیاهی هستید خریدن داروهای تازه گیاهی که همه بومی روستا هستند را فراموش نکنید.

روستای کندوان

روستای سنگی کندوان آوازه جهانی دارد. روستایی که بعد از گذشت قرن‌ها و ورود به دنیای مدرن هنوز شیوه معماری سنتی‌اش را حفظ کرده و مردمش در دل کوه‌ها خانه می‌سازند. خانه‌هایی که به لحاظ امکانات چیزی کم ندارند و فقط شیوه معماری‌شان با آنچه پیش از این دیده‌ایم متفاوت است. لبنیات و عسل کندوان هم بسیار مشهور است که می‌تواند صبحانه‌های سفرتان را لذت‌بخش کند. (فلایتیو همواره بهترین قیمت بلیط هواپیما را در ایران ارایه می کند.)

کوه‌های رنگی آلاداغ‌لار

این کوه‌های رنگی زیبا در بیست و پنج کیلومتری تبریز در جاده میانه به زنجان قرار دارند و شکلی از یک رنگین‌کمان تداعی می‌کنند. کوه‌هایی که نظیرشان در جهان شاید فقط در بعضی استان‌های چین پیدا شوند.

جلفا

این شهر به دلیل قرار گرفتن در مرز ایران و آذربایجان بازارچه مرزی زیبایی دارد و از این لحاظ شهرت دارد. به علاوه طبیعت زیبای این شهرستان هر گردشگری را مسحور خود می‌کند. اگر به این شهر سری زدید حتما از آسیاب خرابه و کلیسای سنت استپانوس هم دیدن کنید.

شما کدام شهرها و روستاهای اطراف تبریز را دیده‌اید؟ کدام را بیشتر از بقیه پسندیده‌اید و چه تجربیاتی از این بازدید‌ها دارید؟ با ما درمیان بگذارید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید