تداوم ریزش قیمت طلا در بازارهای جهانی

حمایت شدید دلار از قیمت طلا در بازار تهران

کدخبر: ۱۵۵۸۲۱
در حالی که از دیشب و همزمان با اعلام خبر افزایش نرخ بهره آمریکا قیمت طلا با شیب تندی کاهش یافت ، این سقوط آزاد امروز نیز ادامه پیدا کرد. در بازارهای جهانی هر اونس طلا به قیمت 1136 دلار رسید. به این ترتیب در مقایسه با ظهر دیروز، قیمت هر اونس طلا 26 دلار کاهش پیدا کرد.
حمایت شدید دلار از قیمت طلا در بازار تهران

قدرت گرفت شاخص دلار مهمترین عامل پایین آمدن قیمت طلا عنوان شده است. شاخص دلار امروز به 102.67 رسید. این بالاترین سطح شاخص دلار در یک سال اخیر است. قیمت طلا در حالی به 1136 دلار رسید که پیش از این عمده تحلیلگران کف سقوط قیمت را 1140 دلار پیش بینی کرده بودند.

نرخ بهره آمریکا به دلیل آمارهای مثبتی که در خصوص بهبود وضعیت اشتغال ، نرخ تورم و رشد اقتصادی این کشور منتشر شد افزایش پیدا کرد. اما آنچه بیشتر بازار طلا را نگران کرده این است که از صحبت های جانت یلین رئیس فدرال رزرو اینگونه بر می آمد که افزایش نرخ بهره آمریکا در سال 2017 نیز تداوم خواهد داشت.

همزمان در بازار طلای تهران نیز از صبح امروز جریان قیمت ها کاهشی شد. قیمت سکه تمام که دیروز به یک میلیون و 146 هزار تومان در ساعت پایانی معاملات نیز رسیده بود تا ظهر امروز بنا بر اعلام اتحادیه تا یک میلیون و 140 تومان پایین آمد. هر گرم طلای 18 عیار نیز به 112 هزار و 870 تومان رسید که اگر چه کاهشی بود اما مطابق انتظار پیش نرفت. نیم سکه نیز بدون تغییر نسبت به روز چهارشنبه همان 600 هزار تومان قیمت خورد.

اما چرا طلا در بازار تهران با کاهش شدید قیمت رو به رو نشد. مهمترین دلیل آن افزایش قیمت دلار در بازار بود. قیمت دلار که ار زور چهارشنبه مسیر افزایشی را در پیش گرفته بود امروز نیز ادامه پیدا کرد. در ساعت 2 بعد از ظهر صرافی ها هر دلار را روی تابلو 3960 تومان اعلام کردند. در همین حال قیمت کف بازار نیز در سطح 3950 و 3948 تومان تنظیم شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید