بیت کوین کماکان محبوب ترین ارز رمزنهاد بازار

ارزش بازار «پول دیجیتال» چند میلیارد دلار است؟ + جدول

کدخبر: ۱۹۶۳۸۵
خبرگزاری‌ها، اقتصاددانان و تحلیلگران، ارزش بیت‌کوین را به‌عنوان نماینده ارزهای دیجیتالی در محدوده عجیبی پیش‌بینی کرده‌اند. برخی از کارشناسان قیمت هر بیت‌کوین را نزدیک به صفر تخمین زده‌اند و برخی دیگر از رسیدن ارزش آن به بالای ۱۰۰هزار دلار خبر داده‌اند.
ارزش بازار «پول دیجیتال» چند میلیارد دلار است؟ + جدول

به گزارش اقتصادنیوز ، در شرایطی که دو‌دستگی شدیدی میان اقتصاددانان وجود دارد، اطمینان به بازار این ارزها منطقی به‌نظر نمی‌رسد؛ چراکه موضع بانک‌های مرکزی مهم دنیا هنوز مشخص نیست.

در حالت بعیدی که بانک‌های مرکزی بیت‌کوین را رسما بپذیرند، ارزش هر بیت‌کوین سر به فلک خواهد کشید و در صورتی که تراکنش‌های آن را ممنوع کنند، ممکن است فرضیه حباب قیمت تحقق یابد. سه سناریو مختلف در خصوص رویکرد بانک‌های مرکزی به بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتالی در سال ۲۰۱۸ وجود دارد.

در اولین سناریو، بانک‌های مرکزی بیت‌کوین را خواهند پذیرفت و آغاز به ذخیره ارزهای دیجیتالی خواهند کرد. تحقق این فرضیه بعید است؛ چراکه ذخایر بانک‌های مرکزی از کالاها و سرمایه‌های کم‌نوسانی مانند طلا و ارزهای رایج تشکیل می‌شود و ارزهای دیجیتالی که نوسان‌های شدیدی دارند برای این منظور مناسب نیستند. به‌عنوان مثال، بیت‌کوین در روزهای گذشته نزدیک به ۲ تا ۴ هزار دلار نوسان از خود بروز داده بود که شرایط یک کالای امن برای ذخیره بانک‌های مرکزی را تشکیل نمی‌دهد.

در سناریوی دوم، بانک‌های مرکزی بیت‌کوین را ممنوع می‌کنند و این امر بعید نیست؛ چراکه بیت‌کوین‌داران بزرگ مواضع سیاسی و اقتصادی‌شان محرز نیست. کره‌شمالی، کارتل‌های موادمخدر، بازار سیاه و گروهک‌های زیادی ممکن است تعداد بالایی از بیت‌کوین‌های موجود را داشته باشند؛ بنابراین پذیرش بیت‌کوین با شرایطی که بیت‌کوین‌داران نامشخص هستند، فضای ریسکی را برای بانک‌های مرکزی به‌وجود می‌آورد.

این اقدام بانک‌های مرکزی (ممنوع کردن) منجر به سقوط قیمت بیت‌کوین‌ خواهد شد. درسناریوی سوم نیز بانک‌ها طبق روال امسال عمل می‌کنند و به هشدار بسنده خواهند کرد. در این حالت روند قیمت بیت‌کوین و سایر ارز‌های دیجیتالی همانند سال گذشته نوسانی خواهد بود و در انتظار رویدادهای مهم، قیمت‌شان بالا و پایین خواهد رفت.

بانک+و+بیمه

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید