مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران گفت:

وام قرض‌الحسنه در سال 97 برای یک میلیون نفر

کدخبر: ۲۱۵۹۵۷
اقتصاد نیوز: مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده امسال به یک میلیون نفر در کشور بیش از 120 هزار میلیارد ریال تسهیلات به صورت قرض الحسنه پرداخت می کنیم.
وام قرض‌الحسنه در سال 97 برای یک میلیون نفر

به گزارش اقتصاد نیوز، به نقل از ایرنا؛ طبق برنامه ریزی های انجام شده امسال به یک میلیون نفر در کشور بیش از 120 هزار میلیارد ریال تسهیلات به صورت قرض الحسنه پرداخت می کنیم.

مرتضی اکبری روز پنجشنبه در دیدار با ماموستا خدایی امام جمعه سنندج و تعدادی از روحانیون کردستان اظهار داشت: با وجود اینکه گردش مالی بانک های کشور در ابتدای سال رشد محسوسی نداشت ولی منابع این بانک چهار درصد افزایش داشته است.

وی میزان تسهیلات پرداختی این بانک به متقاضیان در 2 ماه گذشته از سال جاری را 9 هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: در این مدت به 90 هزار نفر در کشور در قالب وام ازدواج، کمک به افراد زیر پوشش کمیته امداد امام (ره) و ایجاد اشتغال تسهیلات قرض الحسنه پرداخت کرده ایم. 

مدیرعامل بانک قرضا الحسنه مهر ایران یادآور شد: در سال گذشته 82 هزار میلیارد ریال تسهیلات به 752 هزار نفر متقاضی در کشور پرداخت شد که امسال این میزان را به یک میلیون نفر می رسانیم.

اکبری میانگین وام پرداختی در سال 96 را 110 میلیون ریال به ازای هر نفر اعلام کرد و گفت: منابع این بانک در سال قبل رشد 83 درصدی داشت ضمن اینکه در سال 95 نیز 500 هزار نفر در کشور موفق به دریافت تسهیلات از این بانک شدند.

وی از پرداخت تسهیلات به سه میلیون و 300 هزار نفر در 10 سال گذشته خبر داد و تاکید کرد: ماهیت کار این بانک، کمک به اقشار ضعیف جامعه با پرداخت تسهیلات خرد و کم بهره یا بدون بهره قرض الحسنه است.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران با بیان اینکه امسال رشد منابع قرض الحسنه این بانک در کردستان یک هزار میلیارد ریال است، افزود: منابع قرض الحسنه استان حدود سه هزار و 150 میلیارد ریال است که پیش بینی می کنیم به چهار هزار و 150 میلیارد ریال برسد.

بانک قرض الحسنه مهر ایران با سرمایه اولیه ۱۵ هزار میلیارد ریال و با مشارکت بانک‌های دولتی، در سال ۱۳۸۶ افتتاح شد و با ۳۰۰ شعبه آغاز بکار کرد و هم ‌اکنون مالک شبکه‌ای از ۵۲۷ شعبه در سراسر ایران است.

سپرده های این بانک به صورت قرض الحسنه و توسط مردم تامین می شود و هیچگونه سودی به سپرده گذار و بانک تعلق نمی گیرد.

در حال حاضر این بانک در سطح کشور دارای 530 شعبه است و در استان کردستان هم 16 شعبه با 75 نفر پرسنل مشغول به فعالیت هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید