رکورد جدید وال‌استریت ثبت شد + نمودار

کدخبر: ۲۱۸۳۰۶
اقتصاد نیوز: در روزی که تنها یکی از 3 شاخص اصلی بازار سهام آمریکا جهش داشت، رکورد تاریخی ثبت شد. شاخص کامپوزیت «نزدک» به بالاترین ارزش خود در طول تاریخ رسید؛ اما این رکورد تنها به تقویت بخش تکنولوژی محدود بود؛ چرا که سایر شاخص‌ها تغییر خاصی را تجربه نکردند.
رکورد جدید وال‌استریت ثبت شد + نمودار

رکورد تاریخی «نزدک» وال‌استریت

وال استریت

 

به گزارش اقتصاد نیوز، روز گذشته، وال‌استریت مانور افزایشی قابل توجهی از خود بروز داد و با ثبت رکورد تاریخی شاخص کامپوزیت نزدک به کار خود پایان داد. تقویت ارزش سهام وال‌استریت بیشتر بر رشد سهام بخش فن‌آوری تکیه داشت. ارزش سهام آمازون و نتفلیکس به ترتیب 1.1 درصد و 1.9 درصد افزایش یافت که در نهایت منجر به رشد 4دهم درصدی شاخص تکنولوژی سنگین یا همان نزدک شد. فارغ از این بخش، سایر سکتورهای وال‌استریت موفقیت چندانی نداشتند؛ چراکه اثر تنش‌های ناشی از جنگ تجاری میان آمریکا و شرکای اقتصادی‌اش پیش‌زمینه لازم را از آنها سلب کرده بود.

 

وال استریت

 

شاخص S&P500 تنها 7صدم درصد تقویت شد و شاخص میانگین صنعتی داوجونز  6صدم درصد فروریخت. با این حال، شاخص کامپوزیت نزدک دومین رشد پیاپی روزانه‌اش را تجربه کرد و در میانه روز نیز رکورد تاریخی خود را جابه‌جا کرد. این شاخص در پایان معاملات، افزایش 4دهم درصدی را در پرونده خود به ثبت رساند. به این ترتیب، رکورد تاریخی نزدک، به کمک تقویت سهام آمازون، نتفلیکس و مایلن به 7637.86 واحد ارتقا یافت.

حواشی و رویدادهای مهم بازار سهام

  • شاخص فشارسنج (نوسان‌سنج یا بارومتر) وال‌استریت، VIX به 12.4 واحد، پایین‌ترین سطح خود از ماه ژانویه سال جاری میلادی رسید.
  • ارزش سهام شرکت توییتر پس از انتشار خبری که از امکان پیوستن نماد این شبکه اجتماعی به شاخص S&P500 آمریکا حکایت داشت، بالغ بر 5 درصد افزایش یافت.
  • ارزش سهام شرکت نتفلیکس نیز با انتشار خبری که عضویت نماد این کمپانی در شاخص S&P100 را محتمل اعلام کرده بود، رشد 1.9 درصدی را تجربه کرد.
  • ارزش سهام شرکت‌های بخش مواد غذایی به دلیل اقدام تلافی‌جویانه دولت مکزیک با اعمال تعرفه بر کالاهای حساس این بخش و سکتور کشاورزی، نزول کرد.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید