خودروهای پرطرفدار بازار روز + معرفی

کدخبر: ۲۱۹۹۶۴
اقتصادنیوز: 8 خودرو کم‌فروش بازار ایران در روزهای اخیر پرطرفدار شده‌اند. نوسان قیمت در بازار خودرو این محصولات را پرطرفدار و گران‌قیمت کرده است.
خودروهای پرطرفدار بازار روز + معرفی

به گزارش اقتصاد نیوز، شرایط نامساعد حاکم بر بازار خودرو که متاثر از متغیرهای سیاسی اقتصادی داخلی و فشارهای بین‌المللی است موجب شده تا بسیاری از محصولاتی که تا پیش از شوک‌های اخیر و نیز تحریم‌های آمریکا چندان طرفداری نداشتند و شرکت‌های تولید‌کننده یا واردکنندگان خرد آنها را با اقسام ترفندهای فروش راهی بازار مصرف می‌کردند، در شرایط پرابهام فعلی که قیمت خودرو زبانه می‌کشد همگی به محصولاتی پرطرفدار تبدیل شوند که نه تنها افت قیمت نداشته که حالا با حاشیه سود هم خرید و فروش می‌شوند. در یک گزارش میدانی که به مرور وضعیت قیمت‌ها در نمایشگاه‌های سطح شهر در اقصی‌نقاط پایتخت می‌پردازد، سعی کرده‌ایم آنچه برای خودروهای نفروش بازار رخ می‌دهد را بی کم وکاست برایتان روایت کنیم.

 

12 (1)

 

چری 315 هاچ بک

یکی از نمادهای بارز خودرو کم فروش در ایران که سازنده کرمانی با کمک تسهیلات و روش‌های مختلف فروش تعداد کثیری از آن را روانه بازار مصرف کرده است. ۳۱۵ هاچ‌بک تا قبل از سال جدید، قیمتی ۴۳ تا ۴۴ میلیونی داشت ولی هم‌اینک با بهای بیش از ۵۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

12 (8)

 

چانگان سی اس35

یکی از شاسی‌بلندهای کامپکت و خوش‌ساخت چینی همین محصول کوچک چانگان یعنی سی‌اس‌35 است که با یک شوک بزرگ حدود 14 میلیون تومان گران شده است. سی‌اس‌35 که تا قبل از عید نوروز به دلیل مشخصات خاصش، طرفداران اندکی به سراغش می‌رفتند و بهایی ۶۶ میلیون تومانی داشت، هم‌اینک در نمایشگاه‌های پایتخت با بهای ۸۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

 

12 (7)

دانگ فنگ اچ30کراس

 استیشن واگن چینی ایران خودرو که سال ۹۶ را با فروش بیش از ۳۰ هزار دستگاهی پشت سرگذاشت یکی از محصولاتی بود که تا قبل از بروز بحران‌های ارزی و وقوع دوباره تحریم‌های آمریکا در بازار کمتر از ۴۶ میلیون تومان قیمت داشت حالا اما اچ۳۰کراس به واسطه ظاهر خوش آب‌ و رنگ، مجهز بودن به سانروف و جعبه دنده و البته استفاده از عنوان کراس توانسته تا ۵۹ میلیون تومان هم خرید و فروش شود.

12 (5)

جیلی جی سی6

 نمونه ساده و قدیمی سری اکسلنت که از نیمه دوم سال قبل وارد بازار شد و به واسطه طراحی زمخت نتوانست اعتبار چندانی کسب کند. جی‌سی6 اما حالا با خروج بسیاری از برندهای اروپایی، کره‌ای و ژاپنی از ایران تا بیش از 62 میلیون تومان هم خرید و فروش می‌شود حال آن‌که تا انتهای سال 96 این خودرو کمتر از50 میلیون تومان قیمت داشت.

12 (6)

ام‌جی 360

 باورش واقعا سخت است اما محصول مونتاژی و ساده ام‌جی که در بدو ورود به بازار در سه مدل دنده‌ای، اتوماتیک و توربو در محدوده 55 تا 70 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده بود پس از وقوع اتفاقات اخیر به ترتیب در مدل‌های دنده‌ای، اتوماتیک و توربو تا قیمت‌های 75، 85 و 110 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

12 (4)

مزدا 3 نیو

مایه تعجب است اما فروش مزدا3 پس از حضور بلامنازع کیا سراتو مونتاژ سایپا به یکباره افت کرد و به کمتر از ۵ هزار دستگاه در یک سال هم رسید. با این حال خودرو ۱۱۰ میلیونی گروه بهمن پس از احتمال وقوع دوباره تحریم‌ها و افزایش شدید قیمت ارز تا بیش از ۲برابر گران شد و با افزایش ۱۲۰ میلیونی در بهای سال۹۶، فعلا در بازار در نمونه تیپ ۴سفارشی بیش از ۲۲۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

 

12 (3)

چری تیگو 7

زمانی گفته می‌شد هیچ اتومبیل چینی مونتاژ داخلی نخواهد توانست با بهایی بیش از 100 میلیون تومان در کشور به فروش رود ولی کاهش ارزش پول ملی و افزایش تعرفه واردات سبب شد تا چری با مدل تیگو۷ از این فضا حداکثر استفاده را بکند. تیگو۷ حالا از ۱۶۰ میلیون تومان هم گذشته و مستقیما به رقیبی اغواگر و جذاب برای سانگ‌یانگ تیوولی، رنو کپچر و پژو ۲۰۰۸ تبدیل شده است.

 

12 (2)

دی اس5

این یکی واقعا کم فروش است و حتی در خود اروپا هم سالانه با همه برادرانش بیشتر از 30 هزار دستگاه فروش ندارد. دی‌اس5 که در سه سال اخیر کمتر از 500 دستگاه در ایران فروش داشت، تا قبل از بحران اخیر قیمتی 238 میلیون تومانی داشت. حالا اما این محصول فرانسوی نیمه لوکس توانسته به مدد شوک اخیر تا بیش از 330 میلیون تومان هم خرید و فروش شده و به قلمرو خودروهای لوکس بازار ایران پا بگذارد

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید