تعداد دقیق خریداران بزرگ سکه/۵۰ نفر اول به‌طور متوسط 7600 سکه دارند

کدخبر: ۲۲۲۶۴۴
اقتصادنیوز:دبیرکل بانک مرکزی ضمن انتقاد از پوشش نادرست رسانه‌ها در رابطه با سهم خریداران بزرگ طرح پیش فروش سکه از کل، تصریح کرد: تنها 5 درصد از 7 میلیون و 600 سکه‌ها (380 هزار) به 50 خریدار اول تعلق گرفته است.
تعداد دقیق خریداران بزرگ سکه/۵۰ نفر اول به‌طور متوسط 7600 سکه دارند

به گزارش اقتصادنیوز، به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی؛  سید محمود احمدی با اشاره به برخی بازتاب های نادرست رسانه ای در طرح پیش فروش سکه عنوان کرد: 50 نفری که بالاترین میزان پیش خرید سکه را داشتند تنها 5 درصد سکه های پیش فروش شده را خریداری کردند که این موضوع در برخی رسانه ها به گونه ای متفاوت منعکس شده است.

در واقع، 380 هزار سکه به 50 خریدار بزرگ فروخته شده که به‌طور میانگین سهم هر نفر 7 هزار و 600 سکه است.

دبیرکل بانک مرکزی متذکر شد: پس از اجرایی شدن این طرح، نسبت به بررسی مجدد شرایط بازار سکه طلا مبادرت خواهد شد و در صورت لزوم، مجددا پیش فروش سکه طلا در قالب اوراق سکه طلا از طریق بورس عرضه خواهد شد که این عرضه علاوه بر 7.6 میلیون قطعه پیش فروش شده فعلی می باشد.

در طرح پیش فروش سکه بانک مرکزی بیش از یکصد هزار نفر اقدام به پیش خرید بیش از 7 میلیون و 600 هزار قطعه سکه کردند که تاکنون بیش از 800 هزار سکه آن توزیع شده و در تیر و مرداد نیز حدود یک میلیون سکه نیز روانه بازار می شود. همچنین دارندگان بیش از 20 هزار سکه که سررسید آن گذشته است نیز مراجعه ای برای دریافت سکه های خود نداشتند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید