تسهیلات بانکی به سوی ایجاد اشتغال پایدار

کدخبر: ۲۲۴۰۸۳
اقتصادنیوز: فرماندار اردستان گفت: دولت و مسئولان به رغم برخی محدودیت های اقتصادی ایجاد اشتغال را در اولویت پرداخت تسهیلات بانکی قرار دادند که باید از آن در جهت ایجاد فرصت های شغلی پایدار استفاده شود.

به گزارش اقتصادنیوز، به نقل از ایسنا؛ فرماندار اردستان گفت: دولت و مسئولان به رغم برخی محدودیت های اقتصادی ایجاد اشتغال را در اولویت پرداخت تسهیلات بانکی قرار دادند که باید از آن در جهت ایجاد فرصت های شغلی پایدار استفاده شود.

حمیدرضا تاملی روز پنجشنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری اردستان بیان کرد: اشتغال افراد بیگانه و نگاه فرصت طلبانه عده ای در شهرستان که به دنبال بیمه و حقوق ماهیانه هستند، باعث بیکاری و مشکل اقتصادی شده است.

وی افزود: این افراد تلاشی برای کار آفرینی و ایجاد اشتغال ندارند، در حالی که نگاه فرصت طلبانه به امر پرداخت تسهیلات اشتغالزایی پذیرفتنی نیست و باید فرهنگ کار و کارآفرینی در شهرستان اردستان تغییر کند.

فرماندار اردستان بیان کرد: مدیریت شهرستان بحث تقویت بنیه اقتصادی، تولید ثروت، توسعه امکانات، رفاه مردم، کنترل جمعیت و پیشگیری از مهاجرت را در دستور کار داشته و در این زمینه از تمام ظرفیت ها استفاده خواهد کرد.

او با اشاره به وجود معدن های گوناگون در اردستان اضافه کرد: گفت و گوهایی در این زمینه با شرکت ملی مس ایران جهت سرمایه گذاری در این شهرستان در حال انجام است اما مشکل اصلی هماهنگ نبودن حوزه آموزش با نیازهای شغلی بازار کار می باشد.

تاملی با اشاره به پیش بینی راه اندازی پنج کارخانه تا پایان سال جاری در شهرستان اردستان عنوان کرد: اداره های صنعت، معدن و تجارت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید با همکاری سازمان فنی حرفه ای نسبت به برگزاری دوره های آموزشی برای متقاضیان کار در رشته های مورد نیاز این واحدهای تولیدی اقدام کنند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردستان نیز در ادامه گفت: کار نام نویسی از متقاضیان کار در این واحدها با همکاری شهرداری مهاباد، بخشداری مرکزی و زواره، دهیاری ها و اداره صنعت، معدن و تجارت ادامه دارد و علاقه مندان همچنان می توانند با مراجعه به محل های مشخص شده نام نویسی کنند.

جمشید عامری همچنین سهمیه کارورزی شهرستان اردستان را 48 نفر اعلام کرد و افزود: 6 نفر تا کنون به کارفرمایان معرفی شدند.

وی با ارائه گزارشی از نحوه پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در سال 1396 بیان کرد: افزون بر هفت میلیارد ریال در بخش اشتغال خانگی به 30 طرح پرداخت شده که 2 میلیارد ریال آن از مازاد استانی جذب شده است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردستان عنوان کرد: همچنین در بخش تسهیلات فراگیر و روستایی 139 طرح مصوب و به بانک های عامل معرفی شده که از این تعداد 63 طرح فراگیر با سهمیه 194 میلیارد ریال بود که بیش از 360 میلیارد ریال به استان معرفی و تا کنون 11 طرح موفق به گرفتن تسهیلات شدند.

او گفت: 13 میلیارد ریال از مجموع 190 میلیارد ریال تسهیلات سهمیه این بخش پرداخت شده و سایر پرونده ها همچنان از سوی بانک ها در حال بررسی می باشد.

به گفته عامری، نرخ بیکاری در شهرستان اردستان هم اکنون 9.7 درصد است.

اردستان با جمعیت افزون بر 42 هزار نفر در فاصله 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع می باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید