سامانه ارزی محصولات و خدمات فناوری کشور راه اندازی شد

کدخبر: ۲۲۶۰۸۲
اقتصادنیوز: سامانه ارزی محصولات و خدمات فناوری کشور با هدف تحت پوشش قرار دادن کلیه فرآیندهای اجرایی و عملیاتی خدمات ارزی فعالان فناوری اطلاعات کشور (ویژه خدمات و محصولات نرم افزاری) در بستر خدمات الکترونیکی راه اندازی شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا از سازمان فناوری اطلاعات ایران، خدمات ارزی این سامانه به 2 گروه، سازمانهای دولتی و حاکمیتی و شرکت ها و کسب و کارهای نوپا (startup) اختصاص دارد و فعالیت ها، حوزه های خدماتی و محصولات مختلف در این بخش را شامل می شود.

بر اساس این گزارش شبکه های اطلاعاتی، بازاریابی دیجیتال ، خدمات مشاوره کارشناسان خارجی، خدمات کارشناسی در نصب و راه اندازی و آموزش تجهیزات، نظارت بر نصب و راه اندازی، تست و تعمیر دستگاه های اعزام شده به خارج، استفاده از شبکه خدمات رایانه‌ای اینترنتی و اجاره دستگاه های مرتبط، اسناد طراحی و مهندسی، حق لیسانس و دانش فنی و نرم افزار از جمله فعالیت ها و حوزه های خدماتی و محصولاتی است که مشمول ارایه خدمات ارزی این سامانه می شوند.

برابر این گزارش، چنانچه استفاده از سایر عناوین مشابه در معرفی خدمات و محصولات، بررسی و تشخیص مشمول بودن خدمات ارزی متقاضی، با نظر کمیته های تخصصی و نظرات کارگروه های کارشناسی خواهد بود.

گزارش سازمان فناوری اطلاعات افزوده است:متقاضان برای دریافت این خدمات در مرحله نخست باید از طریق سامانه اینترنتی http://nasr.irannsr.org برای ثبت نام اقدام کرده و پس از دریافت پبامک تایید ثبت نام، در مرحله دوم برای تکمیل پرونده الکترونیکی باید اطلاعات و اسناد هویتی و ثبتی، تجاری خدمات و محصولات ارزی و اطلاعات پروفرمای خود را ثبت و تصاویر درخواست شده را ارسال کنند. 

اعلام نظر قطعی نتایج پس از بررسی از طرف کارگروه خدمات ارزی به متقاضیان اعلام می شود.

به گزارش ایرنا، نهم تیرماه امسال معاونت توسعه مدیریت و امور پشتیبانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان فناوری اطلاعات ایران و سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور درباره راه اندازی سامانه ثبت و تایید درخواست های ارزی محصولات و خدمات نرم افزاری تا 10روز آینده توافق کردند.

این سامانه برای آسان سازی و شتاب بخشی، کنترل و پایش، پاسخگویی و فرآیند مربوط به تایید و تشخیص تا رفع تعهد ارزی ایجاد می شود تا متقاضیان درخواست های ارزی در زمینه محصولات و خدمات نرم افزاری از طریق این سامانه درخواست های خود را ارایه کنند.

این متقاضیان شامل شرکت های فعال در حوزه فناوری اطلاعات از جمله شرکت های نوپا (استارت آپ) و اپراتورها می شود.

گروه های مختلف کارشناسی، فرآیند ثبت و تایید درخواست ها را بر اساس مبلغ درخواستی بررسی و نتیجه آن را به بانک مرکزی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام می کنند که در تارنمای آن قابل مشاهده خواهد بود.

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران درباره این نشست گفت: راه اندازی سامانه فرآیند ثبت و تایید درخواست های ارزی محصولات و خدمات نرم افزاری به سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور واگذار شده است.

رسول سراییان افزود: این سامانه می تواند مشکلات متقاضیان ارزی در حوزه محصولات و خدمات نرم افزاری را برطرف کند.

به گفته وی، واگذاری کار به سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور با هدف واگذاری امور به بخش خصوصی صورت گرفته است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید