اعتراف به ضعف پوشش موبایل در مترو

کدخبر: ۲۰۳۵۶۷
زیرساختهای لازم برای ارائه فناوری نسلهای سوم و چهارم ارتباطی به عنوان یکی از فناوریهای مورد نیاز تحقق شهر هوشمند، در تمامی شهرهای کشور فراهم شده است.
اعتراف به ضعف پوشش موبایل در مترو

حسین فلاح جوشقانی با بیان این مطلب اظهار کرد: علاوه بر این توسعه و دسترسی پرسرعت DSL به عنوان یکی از عناصر شهر هوشمند از اهداف اصلی وزارت ارتباطات است.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به تجربه تعامل با نهادهای شهرداری و شرکت ارتباطات مشترک شهر برای استفاده از زیرساختهای شهری در حوزه ICT گفت: علی‌رغم وجود ظرفیت ارتباطی بالا در مکانهای عمومی مانند مترو و اشتیاق اپراتورهای ارتباطی به سرویس‌دهی، متأسفانه نداشتن تعامل خوب و تأثیرگذار با نهادهای حوزه شهری باعث شده در این مکانها کیفیت پوشش مناسبی وجود نداشته باشد که باید این مشکل را رفع کرد.

وی افزود: در حال حاضر رویکرد رگولاتوریهای حوزه ICT به سمت رگولاتوری مشارکتی و گفتگو محور تغییر کرده است و ما نیز برای تحقق شهر هوشمند در کشورمان باید به این سمت حرکت کنیم؛ این موضوع باید در تعامل و مشارکت رگولاتوری حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با رگولاتوریهای سایر حوزه‌ها مانند حمل‌ونقل، انرژی، بانکداری و مدیران شهری محقق شود.

فلاح جوشقانی با اشاره به اینکه بدون تعامل و مشارکت این نهادها نمی‌توان ظرفیت مناسب برای ایجاد شهر هوشمند فراهم کرد، گفت: امیدوارم همگام با فرآیند جهانی پیش‌رو، با توجه به رویکرد مثبت و ظرفیت همکاریهای استراتژیکی که در حوزه وزارت ارتباطات و شهرداریها وجود دارد، در تحقق شهر هوشمند گام برداریم.

معاون وزیر ارتباطات به اشتراک‌گذاری زیرساختهای موجود اپراتورها در حوزه منابع سخت‌افزاری، فرکانسی و ایجاد ظرفیتهای اشتراکی را از مهمترین اقداماتی عنوان کرد که در وزارت ارتباطات در حال پیگیری است.

فلاح جوشقانی همچنین از تدوین پیش‌نویس ضوابط و مقررات مرتبط با این حوزه در رگولاتوری خبر داد و عنوان کرد: یقیناً باید الزامات شهری در تدوین مقررات این حوزه مورد توجه قرار گیرد؛ بر همین اساس در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی به طور کامل آمادگی داریم درباره این الزامات با نهادهای مرتبط گفتگو و تعامل داشته باشیم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید