قیمت طلا برای ششمین روز متوالی افت کرد

کدخبر: ۲۲۷۱۷۵
اقتصادنیوز: شاخص دلار آمریکا به رکورد یک سال اخیر نزدیک شد و همزمان ارزش طلای جهانی در مبادلات امروز (جمعه) برای ششمین روز متوالی افت قیمت را در بازارهای جهانی ثبت کرد. البته پس از جبهه‌گیری دونالد ترامپ علیه روند رشد نرخ بهره در آمریکا، این روند متوقف شد.
قیمت طلا برای ششمین روز متوالی افت کرد

به گزارش اقتصادنیوز، به نقل از طلانیوز؛ قیمت طلا در بازارهای آسیا 0.3 درصد  افت ثبت کرد و به رقم  1218 دلارو 72 سنت در هر اونس مبادله شد و در حال حاضر در شرایط افت و در رقم 1222 دلار است.طلا روز گذشته با افت به 1211.08 دلار در هر اونس به پایین ترین قیمت خود از ابتدای جولای سال گذشته سقوط کرده بود.

قیمت طلا در بازار مبادلات نیویورک برای تحویل آتی  0.5 درصد افت ثبت کرد و به 1218 دلار و 30 سنت رسید.

به نظر ادوارد میر، تحلیلر ارشد در اف سی استون ، در شرایط فعلی به نظر می رسد طلا هیچ قدرتی برای شروع رالی افزایش قیمت ندارد و در حال حاضر هم به غیر از اظهارات هر چند وقت یکبار ترامپ ،طلای جهان همچنان تحت تاثیر دلار قوی ، افزایش نرخ بهره برای ایجاد بالانس اقتصادی و همچنین افت محسوس در میزان سرمایه گذاری صندوق های سرمایه گذاری طلا خواهد بود.

در بازار مبادلات امروز شاخص ارزش دلار در برابر سبدی از 6 ارز مهم بین المللی در سطح 95.127 تثبیت شد. دلار روز گذشته خود تحت تاثیر اظهارت دونالد ترامپ و ابراز نگرانی از قدرت گرفتن دلار و روند افزایش  نرخ بهره توسط فدرال رزرو از بالاترین سطح 1 ساله خود فاصله گرفت.

ترامپ پنجشنبه از سیاست های فدرال رزرو انتقاد کرد و گفت : حتی اگر بیشتر تحلیلگران نظر مثبتب نسبت به سیاست های پولی داشته بشاند،افازیش نرخ تورم در بالاترین سطح 7 ساله و قرار گرفتن نرخ بیکاری در پایین ترین سطح 40 سال گذشته هم سیاست های اخریر فدرال رزور در مورد نرخ بهره و دلار قوی را توجیح نمی کند.

این اظهارات بعد از آن عنوان شد که جروم پاول ، رئییس فدرال رزرو در سخنرانی های 2 روزه خود در مقابل نمایندگان سنا و گنگره گفت که اقتصاد امریکا در شرایطی قرار دارد که برای سال ها با رشد بیشتر و با ثبات تر اقتصادی روبرو است و چشم انداز افزایش بیشتر نرخ بهره را تقویت کرد.

افزایش نرخ بهره امریکا باعث حمایت از دلار و گران شدن طلا برای دارندگان دیگر ارزها خواهد شد.

در جای دیگر از جهان خانوم سیسیلیا مالمستروم ،کمیسر تجاری اتحادیه اروپا روز پنجشنبه اعلام کرد که او امیدوار است که واشنگتن تعرفه های تجاری را کاهش دهد ،اما در عین حال الام کرد که این بلوک تجاری آماده است در صورت برداشته نشدن تعرفه های تجاری بر لیستی از اقلام صادراتی امریکا به این حوزه اقتصادی تعرفه وضع کند.

گروهی از تحلیلگران هم هستن که علی رغم احساسا کلی بازارها و حتی تایید عوامل تکنیکال و فاندامنتال همچنان اعتقاد به افازیش چشمگیر قیمت طلا تحت تاثیر تنش تجاری در جهان هستند و اعتقاد دارند که بازارهای جهانی یا نمی خواهند و یا هنوز درک کاملی از تاثیرات شکل گیری یک جنگ تمام عیار اقتصادی و تجاری در سطح بین المللی خبر ندارند .این گروه اعتقاد دارند در صورت شروع جنگی تمام عیار قیمت طلا به عنوان مکان امن سرمایه صعود چشمگیری خواهد داشت .

ایالات متحده از 1 ژوئن تعرفه واردات الومینیوم و فولاد را افازیش داده بود و ترامپ هم اعلام کرده در صورتی که کاخ سفید پاسخ مناسبی را جانب اتحادیه اروپا در یافت نکند این تعرفه ها را به واردات خوردو و قطعات گسترش خواهد داد و این بخش را نیز شامل تعرفه خواهد کرد.

انتهای هفته رهبران مالی 20 اقتصاد بزرگ جهان برای اولین بار بعد از وضع تعرفه 34 میلیاردی  چین و ایالات متحده بر کالاهای وارداتی یکدیگر قرار است در بوئنوس آیرس ملاقات داشته باشند .

به باور وانگ تائو تحلیلگر رویترز طلا ممکن است افت به سطح حمایتی 1204.45 دلار را امتحان کند که در ادامه باعث افت فلز زرد به 1194 دلار در هر اونس خواهد شد.

در این بین میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی ار گلد تراست ، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری با پشتوانه طلای جهان 0.52 درصد رشد نشان داد و پنجشنبه رقم 798.13 تن را ثبت کرد.

در بازار سایر فلزات گرانبها فنقره 0.2 درصد افت داشت و به 15.32 دلار در هر اونس رسید.پلاتین 0.6 درصد کاهش قیمت داشت و به 799.45 دلار در هر اونس مبادله شد،همچنین پالادیوم 0.7 درصد رشد قیمت داشت و به 875 دلار و 50 سنت در هر اونس داد و ستد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید