پرده اول افزایش قیمت طلا + نمودار

کدخبر: ۲۳۶۹۷۹
اقتصادنیوز: اونس جهانی در پرده اول امروز توانست به بالای مرز 1200 دلاری بازگردد. افت دلار آمریکا در بازار ارز جهانی منجر به صعود فلز زرد شد. توافق انگلیس و آلمان بر مسئله تداوم همکاری پس از برگزیت، ارزش پوند و یورو را اهرم فشار بر دلار کرد.
پرده اول افزایش قیمت طلا + نمودار

به گزارش اقتصادنیوز، به نقل از سایت طلا؛ قیمت طلا که در پایان مبادلات روز چهارشنبه با کاهش 0.5 درصدی روبرو شده بود، امروز بار دیگر تحت تاثیر کاهش ارزش دلار آمریکا قرار گرفته و با افزایش نسبی همراه شده است.

روند قیمت اونس طلا

طلا

بر اساس گزارش رویترز، قیمت هر اونس طلا امروز در نوبت اول با 0.3 درصد افزایش به 200 دلار رسیده است. شاخص ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر بین المللی نیز با 0.3 درصد کاهش روبرو شده و به 94.94 واحد رسیده است.

ارزش دلار آمریکا روز چهارشنبه نیز در پی انتشار اخباری درباره توافق احتمالی آلمان و انگلیس بر سر همکاری های تجاری پس از خروج لندن از اتحادیه اروپا با کاهش نسبی روبرو شده بود. انتشار این خبر موجب افزایش ارزش یورو و پوند شده است.

این در شرایطی است که سرمایه گذاران بین المللی همچنان به شدت نگران تنش های تجاری بین آمریکا و چین و کانادا هستند. ترامپ تهدید کرده است که کانادا را از توافق تجارت آزاد آمریکای شمالی کنار خواهد گذاشت.

دولت ترامپ همچنین قصد دارد تعرفه های تجاری سنگینی را علیه 200 میلیارد دلار واردات کالاهای چینی وضع کند.

قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون 8 درصد کاهش داشته است که علت اصلی آن افزایش نرخ بهره آمریکا تنش های تجاری و بحران ارزی ترکیه بوده است.

وانگ تائو تحلیلگر ارشد اقتصادی بر این باور است که قیمت هر اونس طا طی 4 هفته آینده بین 1160 تا 1238 دلار در نوسان خواهد بود.

تازه ترین آمارها نشان می دهد واردات طلای هند در ماه اوت با دو برابر افزایش روبرو شده و به بالاترین سطح در 15 ماه اخیر رسیده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارس «اقتصادنیوز» از قیمت کارخانه‌ای جدید محصول محبوب ایران خودرو

      اقتصادنیوز : ایران خودرو برای محصول محبوب خود قیمت جدید اعلام کرد تا متقاضیان این خودرو شوکه شوند.

    کارگزاری مفید