رشد نرخ بهره دلار را به جان طلا می‌اندازد

کدخبر: ۲۳۸۳۸۸
اقتصادنیوز: افزایش نرخ بهره واقعی یک چالش بزرگ برای قیمت طلا خواهد بود. رشد نرخ بهره طلا را که بر حسب دلار قیمت گذاری شده، برای ارزهای دیگر گران کرده و تقاضا برای فلز زرد را همزمان با قیمت آن کاهش خواهد یافت.
رشد نرخ بهره دلار را به جان طلا می‌اندازد

به گزارش اقتصادنیوز: به نقل از سایت طلا؛  ، مارکوس گاروی تحلیلگر برجسته موسسه آی سی بی سی تاکید کرد: مهمترین مانع برای شکسته شدن سطح مقاومتی 1200 دلاری برای هر اونس طلا در شرایط کنونی گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره واقعی آمریکا است.

موسسه سرمایه گذاری آی سی بی سی هشدار داده است که تهدید ناشی از افزایش نرخ بهره واقعی در آمریکا می تواند یک چالش و مانع بزرگ برای هرگونه تقویت قیمت جهانی طلا باشد

بر اساس این گزارش وی افزود: سرمایه گذاران بین المللی باید به این مساله بیشتر توجه کنند که علت اصلی افزایش نرخ بهره در اقتصاد آمریکا چیست. ساده ترین پاسخ این است که شرایط اقتصادی آمریکا بهبود یافته و وضعیت بازار اشتغال بهتر شده است. از سوی دیگر افزایش دستمزدها نیز نشانگر رشد فشارهای تورمی است. بنا براین فدرال رزرو در شرایط کنونی مجبور به افزایش نرخ بهره خواهد بود.

این تحلیلگر اقتصادی اظهار داشت: اگر فدرال رزرو نرخ بهره را افزایش دهد ولی نرخ تورم آمریکا باثبات و بدون تغییر باشد، این مساله موجب افزایش نرخ بهره واقعی خواهد شد و در نهایت به ضرر قیمت طلا خواهد بود.

این در شرایطی است که نظرسنجی های جدید نشان می دهد که افزایش نرخ بهره فدرال ررزو در نشست سپتامبر تقریبا قطعی خواهد بود و فدرال رزرو یک بار دیگر نیز در نشست دسامبر نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی مهمترین عامل موثر بر قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت نوسانات ارزش دلار آمریکا و نرخ بهره خواهد بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید