قیمت بازار مسکن در محدوده قلب دوم تهران

کدخبر: ۲۵۱۲۶۱
پاریس را به کافه‌هایش می‌شناسند و تهران را به چنارهایش. چنارهایی که بخش زیادی از آن در خیابان ولیعصر و تعدادی زیادی از آن دقیقا در مرکز شهر قرار دارد: بلوار کشاورز. نه فقط ساکنان تهران بلکه بسیاری از ایرانی‌ها از بلوار کشاورز در ذهنشان حداقل یک خاطره دارند. خاطره‌هایی که با حفظ شدن بلوار کشاورز، آنها هم حفظ می‌شوند.
قیمت بازار مسکن در محدوده قلب دوم تهران

این بلوار ۱.۷ کیلومتری سال ۱۳۳۸ ساخته شد به دلیل موقعیت جغرافیایی استراتژیک خود به قلب دوم تهران شهرت دارد. اگر دنبال خرید خانه در بلوار کشاورز باشید باید نقطه به نقطه آن را بشناسید تا انتخاب بهتری داشته باشید. بلوار کشاورز از مسیر یک طرفه باقرخان به سمت خیابان قریب شروع می‌شود. یعنی مرکز طبی کودکان در مجاورت بیمارستان امام‌خمینی ابتدای بلوار کشاورز است. خیابان‌های جمال‌زاده شمالی، کارگر شمالی، وصال، حجاب و فلسطین بلوار را قطع می‌کنند و تا خیابان ولیعصر مسیر چنارهای بلوار ادامه دارد. مظنه خرید خانه در این خیابان‌ها تفاوت‌هایی با هم می‌کند. برای مثال خانه‌های مجاور بلوار به دلیل کاربری اداری گران‌تر فروخته می‌شوند.

خیابان‌های منتهی به بلوار کشاورز در منطقه شش تهران یکی از محلات پرطرفدار برای خرید خانه هستند. چه چیزی از این بهتر که در این محله بهترین مدارس، مراکز درمانی، مهم‌ترین راه‌های ارتباطی، بازار خرید و مراکز تفریحی قرار دارد. نزدیک‌ترین مترو به بلوار در میدان ولیعصر، انقلاب و چهارراه ولیعصر است که دسترسی به دورترین نقطه تهران را حداکثر تا یک ساعت ممکن می‌کند. از طرف دیگر تاکسی‌های میدان انقلاب و میدان ولیعصر مهم‌ترین خطوط ارتباطی از تهران‌پارس تا کرج را برقرار کرده‌اند.

معمولا برای خرید خانه در بلوار کشاورز ارزان‌ترین قیمت را در خیابان نصرت پیدا خواهید کرد. یک واحد ساخت سال ۱۳۹۲ در این محله از خیابان جمال‌زاده شمالی با ۶۳ متر مساحت تیر ماه امسال۳۰۰ میلیون تومان فروخته شده است. آپارتمان ۸۰ متری دیگری که ۱۱ سال پیش ساخته شده در همین محله و همین تاریخ ۶۳۰ میلیون تومان فروخته شده. این قیمت خانه در نصرت در حالی است که قیمت واحدهای مشابه در نزدیکی میدان ولیعصر متری یک تا دو میلیون بیشتر هستند.

پناه به طرح ترافیک از شر ترافیک

مشتریان خرید خانه در بلوار کشاورز از قبل می‌دانند که این منطقه در طرح ترافیکی قرار دارد. برای همین بیشتر کارمندان این اداره‌ها بخش بزرگی از مشتریان خرید خانه در بلوار کشاورز را تشکیل می‌دهند که از شر ترافیک بزرگ‌راه‌ها به این منطقه پناه می‌آورند.

بدون در نظر گرفتن سن بنا میانگین قیمت خانه در اطراف پارک لاله متری ۹ میلیون تومان است. از این نظر قیمت هر متر خانه در جمال‌زاده شمالی و به خصوص خیابان نصرت با پارک لاله برابر است. بررسی آمار سامانه مسکن وزارت راه همچنین نشان می‌دهد واحدهای مسکونی در کشاورز غربی به  طور میانگین متری ۱۱ میلیون تومان معامله شده‌اند و خانه‌هایی که به میدان ولیعصر نزدیک‌تر بوده‌ قیمت بیشتری داشته‌اند. بر اساس همین آمار میانگین هر متر خانه در محدوده خیابان‌های طالقانی تا بلوار کشاورز و کارگر تا ولیعصر برابر با ۱۱ میلیون و پانصد هزار تومان بوده است.

با افزایش سن بنا قیمت خرید خانه در بلوار کشاورز به متری شش میلیون تومان می‌رسد. شهریورماه امسال در خیابان نصرت یک خانه ۴۷ ساله ۹۳ متری، ۴۰۰ میلیون تومان خریداری شده که قیمت بسیار ارزانی نسبت به نرخ منطقه داشته است.

 

منبع : ویرلن

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید