افزایش طلا پس از اظهارات رئیس بانک مرکزی آمریکا

کدخبر: ۲۵۳۳۹۳
اقتصادنیوز: کاهش ارزش دلار پس از اظهارات محتاطانه رئیس فدرال رزرو آمریکا موجب شد تا قیمت طلا در بازارهای جهانی با افزایش روبرو شود.
افزایش طلا پس از اظهارات رئیس بانک مرکزی آمریکا

به گزارش اقتصادنیوز، به نقل از سایت طلا؛ قیمت طلا در آغاز مبادلات امروز پنجشنبه در حالی با افزایش همراه شد که روز گذشته با بیشترین افزایش در دو هفته اخیر روبرو شده است.

بر اساس این گزارش اظهارات محتاطانه و غیر منتظره جرومی پاول رئیس فدرال رزرو آمریکا تاثیر زیادی بر کاهش ارزش دلار و افزایش قیمت طلا داشته است.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.1 درصد افزایش به بیش از 1221 دلار رسیده است. قیمت طلا روز چهارشنبه نیز با افزایش 0.6 درصدی روبرو شد که این بیشترین افزایش قیمت طلا از 16 نوامبر به شمار می رود.

شاخص ارزش دلار آمریکا در برابر ارزهای معتبر بین المللی نیز روز چهارشنبه بیش از 0.6 درصد کاهش یافت که این بیشترین کاهش ارزش دلار از اول نوامبر به شمار می رود.

لحن اظهارات جرومی پاول به گونه ای بوده است که بسیاری از سرمایه گذاران بین المللی به این جمع بندی رسیده اند که روند سیاست های سختگیرانه پولی و افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا تا پایان امسال متوقف خواهد شد.

بانک مرکزی انگلیس هشدار داده است که برگزیت سخت می تواند تبعات بسیار فاجعه بارتری نسبت به بحران مالی 10 سال پیش بر اقتصاد بریتانیا داشته باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید