مدیرعامل شرکت فرابورس بابت اختلال دیروز سامانه معاملات عذرخواهی کرد

کدخبر: ۲۵۵۹۴۹
اقتصاد نیوز: مدیرعامل شرکت فرابورس ضمن عذرخواهی بابت اختلال دیروز سامانه معاملات اعلام کرد: روز سه‌شنبه سامانه معاملات بازار دچار اختلال شد و متاسفانه به رغم تلاش همکارانمان در فرابورس ایران و شرکت مدیریت فناوری بورس تهران، این اختلال تا پایان بازار رفع نشد.
مدیرعامل شرکت فرابورس بابت اختلال دیروز سامانه معاملات عذرخواهی کرد

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از تسنیم ، در جریان معاملات دیروز بازار سهام اختلال در هسته معاملاتی باز هم تکرار شد و این رخداد موجب از میان رفته وضعیت عادی روند دادوستد و در نهایت موجب عدم امکان خرید و فروش سهام شرکت های فرابورسی و دیگر اوراق شد.

در پی این اتفاق مدیر عملیات بازار شرکت فرابورس ایران با صدور پیامی اعلام کرد: پیرو اشکال فنی سامانه معاملات، کلیه معاملات انجام شده دیروز(سه‌شنبه) در تمامی نمادهای معاملاتی بازارهای فرابورس ایران مورد تأیید قرار نگرفت.

این در شرایطی است که امیر هامونی، مدیرعامل شرکت فرابورس هم با صدور پیامی در شبکه‌های اجتماعی، ضمن عذرخواهی اعلام کرد: روز سه‌شنبه سامانه معاملات بازار دچار اختلال شد و متاسفانه به رغم تلاش همکارانمان در فرابورس ایران و شرکت مدیریت فناوری بورس تهران، این اختلال تا پایان بازار رفع نشد. تایید نکردن تمامی معاملات اوراق بهادار بازارهای فرابورس تنها راه‌حلی بود که با توجه به عدم دسترسی عادلانه به سامانه و عدم اجماع برای کشف قیمت منصفانه می شد انتخاب کرد.

از این بابت باید از تمامی سهامداران و سرمایه گذاران محترم عذرخواهی و اعلام کنم که دلایل فنی این رخداد را با بیشترین اولویت بررسی و پیگیری خواهم کرد. از صبر و شکیبایی و بزرگواری فعالان بازار نیز صمیمانه سپاسگزارم.

جدای از حرکت قابل تقدیر مدیرعامل شرکت فرابورس در پذیرش اشکال بوجود آمده در سامانه معاملات که بدون شک در تصمیم‌گیری و سودآوری معامله‌گران تاثیرگذار است، متولیان بازار سرمایه بجای رونمایی از ابزارهای جدید در بورس باید مقدمات ابتدایی معاملات یعنی سامانه خسته بورس را بروزرسانی کنند تا دیگر شاهد اتفاقاتی از این دست نباشیم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید