طلا به رشد قیمت ادامه داد

کدخبر: ۲۵۸۳۶۱
اقتصادنیوز: در حالی که سرمایه گذاران همچنان نگران وضعیت آشفته سیاسی در آمریکا و کند شدن رشد اقتصاد جهانی هستند، قیمت طلا امروز افزایش داشت و در نزدیکی بالاترین رقم 6 ماه گذشته که در هفته گذشته به ثبت رسیده بود باقی ماند.
طلا به رشد قیمت ادامه داد

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.6 درصد افزایش به 1263 دلار و 11 سنت رسید. قیمت فلز زرد روز پنجشنبه به بالاترین رقم از اوایل ماه جولای یعنی 1266 دلار و 40 سنت رسیده بود.

قیمت طلا ی آمریکا هم امروز با 0.7 درصد افزایش به 1266 دلار و 4 سنت رسید.

پس از آنکه روز شنبه سنای آمریکا نتوانست بر اختلاف نظرها در مورد درخواست ترامپ مبنی بر اختصاص بودجه بیشتر برای ساخت دیواری در مرز مکزیک فائق آید، تقریبا قطعی شد که تعطیلی دولت آمریکا تا بعد از تعطیلات کریسمس ادامه خواهد یافت.

نشانه هایی از بی ثباتی سیاسی در آمریکا در شرایطی دیده می شود که اقتصاد جهانی نیز تضعیف شده و این موجب افت شاخص ها در بازار های بورس و افزایش تقاضا برای سرمایه گذاری در بازار طلا گشته است.

کونال شاه، رئیس بخش تحقیقات موسسه نیرمال بنگ کامادیتیز در هند گفت: «قیمت ها احتمالا بالا خواهد ماند. » وی افزود: «با توجه به اینکه رشد اقتصاد جهانی در حال کند شدن است و بازارهای بورس همچنان وضع مطلوبی ندارند، سرمایه گذاران پول بیشتری در بازار طلا سرمایه گذاری خواهند کرد. اگر کسی می خواهد در این شرایط بحرانی سود کند، طلا گزینه مناسبی است. »

ارزش ین ژاپن و فرانک سوئیس که جزء دارایی های امن در دوران آشفتگی سیاسی و اقتصادی محسوب می شوند، نیز با افزایش همراه بوده است. دیگر عامل تقویت قیمت طلا احتمال اتخاذ یک موضع کمتر تهاجمی از سوی فدرال رزرو آمریکا در مورد افزایش نرخ بهره در سال آینده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید