مرکز آمار: سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بیکار مطلق داریم

کدخبر: ۲۶۰۳۲۴
اقتصادنیوز: رئیس مرکز آمار ایران در همدان گفت: دومیلیون ۴۰۰ هزار نفر در ایران اشتغال ناقص دارند که این افراد در هفته بین یک تا ۴۴ ساعت کار می کنند.
مرکز آمار: سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بیکار مطلق داریم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین؛ امید علی پارسا، که روز پنجشنبه در حاشیه جلسه اعضای شورای برنامه ریزی و توسعه استان همدان و در جمع خبرنگاران سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود: تعداد شاغلان در کشور بیش از سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر است، اما با توجه به اینکه مبنای اشتغال برای افراد بیمه و تامین معیشت می باشد، لذا افرادی که در مشاغل کوتاه مدت کار می کنند و بیمه نیز نیستند، خود را بیکار می دانند.

رییس مرکز آمار ایران نرخ بیکاری کشور در پاییز امسال، نسبت به پاییز سال گذشته را ۱۱.۷ درصد اعلام کرد و گفت: نرخ تورم نقطه ای کشور ۳۷.۵ درصد و نرخ تورم ۱۲ ماهه، ۱۸ درصد است.

پارسا، همدان را جزء استانهایی که نرخ بیکاری در آن نسبت به متوسط کشور کمتر است دانست و اظهار داشت: نرخ مشارکت اقتصادی سالجاری در کشور ۴۰.۵ درصد و در استان همدان ۴۰.۲ درصد اعلام شده است.

استاندار همدان نیز درجلسه شورای برنامه ریزی وتوسعه این استان گفت: برنامه ریزی صحیح و هدفمند مستلزم داشتن اطلاعات و آمار درست و کامل است.

سید سعید شاهرخی، تصریح کرد: مدیران دستگاههای اجرایی برای تصمیم گیری وتصمیم سازی باید به آماردقیق، صحیح ومستند حوزه کاری خود اشراف کامل داشته باشند.

وی تاکید کرد: توجه به معیشت واشتغال و حمایت از بخش خصوصی از مهمترین جهت گیری های بودجه سال ۹۸ کشور است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید