​قائم مقام وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

بازگشت بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان از اقساط مسکن مهر

کدخبر: ۲۶۲۷۰۷
​اقتصادنیوز:قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر گفت: تاکنون ۲۰ هزار و ۸۳۹ میلیارد تومان از اقساط مسکن مهر بازگشت داده شده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایبِنا، احمد اصغری مهرآبادی در نشست خبری نمایشگاه بین‌المللی مسکن شهرسازی و بازآفرینی شهری در مورد طرح مسکن مهر اظهار داشت: کل پروژه‌های مسکن مهر دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحد بوده که کار ساخت یک میلیون و ۹۸۶ هزار واحد به اتمام رسیده و یک میلیون و ۸۴۰ واحد تحویل شده که از این میزان یک میلیون و ۱۵۰ هزار واحد سهم دولت یازدهم و دوازدهم بوده است.

وی با اشاره به تاکید رییس جمهور و وزیر راه و شهرسازی برای تمامی مسکن مهر گفت: مسکن‌های تحویل نشده دو دسته هستند که یک دسته حدود ۲۴۵ هزار واحد به دلیل مسائلی چون انشعابات، خدمات زیربنایی و افزایش قیمت مصالح ساختمانی به اتمام نرسیده و تحویل نشده است.

قائم مقام وزیر راه در طرح مسکن مهر ادامه داد: دسته دوم ۲۱۵ هزار واحد بوده که پیشرفت فیزیکی ۶۱ درصدی دارند که بخشی از آنها دارای پرونده‌های قضایی هستند و در حال پیگیری هستیم و امیدواریم پروژه‌های بدون معارض تا پایان سال ۹۸ به اتمام برسد.

مهرآبادی با بیان اینکه مسکن مهر پروژه دولتی نیست، تصریح کرد: به طور مثال ۸۵۰ هزار واحد توسط مالکین، ۲۶۲ هزار واحد در بافت‌های فرسوده، ۵۵۰ هزار واحد به صورت سه جانبه و ۸۴۰ هزار واحد توسط تعاونی‌ها ساخته می‌شود؛ بنابراین اعتقاد ندارم که مسکن مهر پروژه دولتی است، ولی دولت برای اینکه به پیشرفت کارها کمک کند به این طرح ورود کرد که اگر این کار صورت نمی‌گرفت، قطعا پروژه سامان نمی‌یافت.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مورد رقم بازگشت اقساط تسهیلات مسکن مهر گفت: تاکنون ۲۰ هزار و ۸۳۹ میلیارد تومان از اقساط مسکن مهر بازگشت داده شده که بیش از ۱۹ هزار میلیارد تومان آن در دولت یازدهم و دوازدهم بوده است.

وی ادامه داد: برای تامین اعتبارات مورد نیاز مسکن مهر به هماهنگی‌های خوبی دست یافته‌ایم و امیدواریم با تصویب لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ در مجلس شورای اسلامی مشکلات حل شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید