پرش طلا به ارتفاع مانع تجاری نرسید! + نمودار

کدخبر: ۲۶۳۳۱۱
اقتصادنیوز: خبر احتمال توافق باعث افت قیمت جهانی طلا شد. توافق تجاری چین و آمریکا مانع صعود فلز زرد به قیمت 1300 دلاری شد.
پرش طلا به ارتفاع مانع تجاری نرسید! + نمودار

به گزارش اقتصادنیوز، به نقل از طلانیوز؛ بعد از مقاومت های ابتدای بازار امروز طلا در برابر عوامل کاهشی در ادامه تشدید تاثیر خبری در مورد امکان کاهش بسیار زیاد تنش تجاری بین امریکا و چین و در نتیجه رشد شاخص بازارهای سهام باعث شد قیمت طلای جهانی به کمترین سطح خود در بیش از 1 هفته گذشته افت کند، در حالیکه پالادیوم تحت تاثیر افت عرضه در بازار همچنان بالای 1400 دلار در هر اونس قرار دارد.

به گزراش رویترز،طلا در بازار مبادلات تحویل آتی 0.4درصد افت داشت و به رقم 1285.82 دلار در هر اونس رسید و در بازه ایی از بازار رقم 1283.51 دلار را هم ثبت کرد که پایین ترین قیمت از 9 ژانویه بود .(البته در زمان انتشار خبر در طلا نیوز قیمت طلا در سطحی پایین تر و 1283 دلاری بود )

طلا در بازار مبادلات آتی امریکا هم 0.5 درصد افت داشت و به 1285.20 دلار رسید .(رقم این بازار هم در زمان انتشار خبر افت داشت و در سطح 1283 دلاری بود)

دانیل بریسمن ،تحلیلگر در کومرز بانک گفت :«امروز افزایش ریسک پذیری در میان سهامدارن بازار  رو به افزایش است و طلا دیگر مکان امن سرمایه نیست .... به نظر این تحلیلگر چشم انداز برتری بر1300 دلار سخت شده است ...طلا پتانسیل گذر از این سطح و رشد به رقم های بالاتر را دارد ،اما نه در حال حاضر .»

بازارهای سهام جهان بعد از انتشار خبری در مورد احتمال پیش رفت و حل اختلافات تجاری بین چین و امریکا به بالاترین سطح در بیش از 1 ماه رسیدند ،در حالیکه دلار هم از جانب رشد سود اوراق خزانه داری به دلیل افزایش ریسک پذیری حمایت شد

 

صبح امروز وانگ تائو در تحلیل خبر گفته بود که طلا آماده است حرکتی شدید را از میانگین مبادلاتی خنثی  فعلی خود – 1285 تا 1299 دلار آغاز کند .

بر اساس خبری در وال استریت ژورنال و همچنین تایید استیون منوچین ،وزیر خزانه داری امریکا ، در حال مذاکره با چینی ها برای به صفر رساندن تعرفه کالاها است .

به گزارش وال استریت ژورنال ،استیون منوچین، وزیر خزانه داری ایالات متحده، اعلام کرده که درمورد برداشتن بخش و یا تمام تعرفه های وضع شده بر کالاهای چینی همزمان با زمان مذاکرات تعیین شده برای 30 ژانویه در حال مذاکره است .

اما به باور برخی از تحلیلگران این ایده هنوز به تعایید ترامپ نرسیده است.با اینحال این خبر باعث رشد شاخص بازارهای سهام شد .

معاون نخست وزیر چین،« لیو هه » از 30 تا 31 ژانویه برای آخرین حلقه مذاکرات تجاری با هدف حل اختلاف تجاری تلخ بین دو اقتصاد بزرگ جهان، از ایالات متحده بازدید خواهد کرد.

در ماه دسامبر، واشنگتن و پکن موافقت کردند که یک آتش بس 90 روزه را در جنگ تجاری که جریان صدها میلیارد دلار کالاها را مختل کرده قرار دهند.

روز گذشته پالادیوم بهترین قیمت تاریخ خود ،1434.50 دلار را ثبت کرد که دلیل آن افت عرضه در بازار این فلز بود که کاربرد زیادی در کاتالیزور های سوخت صنایع خودرو سازی دارد. افزایش و محدودیت قوانین زیست محیطی در مورد آلودگی و همچنین کاهش عرضه باعث شد تا در حالیکه طلا در مبادلات امروز در مسیر کاهش قرار داشت ،پالادیوم همچنان بالای 1400 دلار باقی بماند.پالادیم در ماه جاری بیش از 12 درصد رشد داشته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید