محله مناسب خرید آپارتمان نوساز با متراژ‌ متوسط

کدخبر: ۲۶۴۴۳۳
اقتصادنیوز: شهرزیبا یا زیباشهر یکی از محله‌های نسبتا قدیمی تهران است که از دیرباز به درختان سرسبز و خیابان‌های عریض با درختان کهن شهرت داشته است. این محله جزو اولین مکان‌هایی است که با اسلوب معماری جدید شهری احداث در محدوده منطقه پنج شهر تهران احداث شد و بر اساس مرزبندی جدید محله‌ها، از شمال به محله شهران، از غرب به کن و دهکده المپیک، از شرق به جنت‌آباد و صادقیه و از جنوب به خیابان سازمان برنامه و محله کوی ارم منتهی می‌شود.

به گزارش اقتصادنیوز، صورت امروز این محله با آنچه ۵۰ سال قبل در زمان تشکیل هسته اولیه آن شکل گرفت، بسیار متفاوت است و ساختمان‌ها به جای درختان در جای جای آن نشسته‌اند، اما هنوز ردی از سرسبزی گذشته آن و البته ساختمان‌های قدیمی به جا مانده از دیرباز، قابل مشاهده است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید قرارگیری شهرزیبا در مسیر ورزشگاه آزادی باعث شده که این محله از دیرباز میزبان خانه برخی از فوتبالیست‌های معروف و البته فوتبال‌دوست‌های تهرانی باشد.

با ساخته شدن خانه‌های آجری قرمزرنگ معروف در این محله در بیش از چهار دهه گذشته، شهرزیبا کم‌کم هویت گرفت و رفته رفته، نه تنها شهروندان در این خانه‌های آجری ساکن شدند، بلکه در اطراف آن تعاونی‌های مسکن ادارات اقدام به خانه‌سازی کردند و سکونت در آنجا رونق گرفت. از جمله امکانات فرهنگی و تفرجی در این محله می‌توان به فرهنگسرای معرفت اشاره کرد که از معروف‌ترین و نزدیک‌ترین فرهنگسراهای این محله است که در محدوده میدان شهرزیبا قرار دارد. شهر کتاب در میدان نور سابق (علامه جعفری کنونی) و سرای محله شهرزیبا نیز جزو مراکز فرهنگی مهم این منطقه هستند. البته این محله به موزه پول و موزه صنایع هوایی و البته باغ وحش و پارک ارم نیز دسترسی مطلوبی دارد که اگرچه در محدوده این محله قرار ندارند، اما برای شهروندان ساکن شهرزیبا به سهولت قابل بهره‌برداری هستند. دسترسی محله شهرزیبا به بزرگراه‌های حکیم غرب، آیت‌الله کاشانی و آب‌شناسان غربی سبب شده این محله به تدریج توسعه پیدا و تقاضای سکونت در آن افزایش یابد. همچنین مزیت دیگر شهرزیبا وجود پارک‌های کوچک محله‌ای در نقاط مختلف این محله است.  در شهرزیبا مراکز خرید خیلی بزرگ تقریبا وجود ندارد؛ اما دسترسی به هایپرمارکت‌های موجود در محله‌های مجاور به سادگی برای اهالی این محله میسر است. در عین حال بازارچه قدیمی محله شهرزیبا نیز یکی از مراکز خرید قدیمی این محله است؛ ضمن اینکه دسترسی اگر به مترو در شهرزیبا فعلا وجود ندارد؛ اما مدیریت شهری میدان میوه‌وتره‌بار برای ساکنان شهرزیبا تدارک دیده است. قیمت هر مترمربع آپارتمان مسکونی نوساز در محله شهرزیبا در حال حاضر بین ۱۱ تا ۱۲ میلیون تومان بوده و یکی از محله‌هایی است که به تقاضای سکونت در واحدهای نوساز میان‌متراژ با قیمت مناسب با توجه به حجم و جنس ساخت‌وسازهای ماه‌ها و سال‌های اخیر پاسخ می‌دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید