آدرس یک محله ارزان‌قیمت در بازار مسکن

کدخبر: ۲۶۵۷۹۳
اقتصادنیوز: شهرک ولیعصر یکی از هفت محله اصلی منطقه ۱۸ شهرداری تهران و میزبان جمعیت زیادی از ساکنان تهران است.
آدرس یک محله ارزان‌قیمت در بازار مسکن

به گزارش اقتصادنیوز، شهرک ولیعصر در محدوده جنوب غربی پایتخت و تقریبا بین دو منطقه ۱۷ و ۱۸ تهران واقع شده است. این شهرک از شمال به بلوار معلم، از شرق به بزرگراه آیت‌الله سعیدی، از غرب به خیابان‌های شهدای دانش‌آموز و مفتح در مرز بوستان بزرگ قائم و از جنوب به خیابان مهر ختم می‌شود. اگرچه هسته اولیه این شهرک پیش از انقلاب اسلامی شکل گرفته است، اما عمده ساخت و ساز در این محله پس از انقلاب اسلامی صورت گرفته و اکنون یک بافت متراکم مسکونی در این شهرک وجود دارد. در این محله در عین وجود ساختمان‌هایی با قدمت بیش از ۲۰ سال، آپارتمان‌های نوساز نیز کم‌تعداد نیست. با وجود اینکه عمده معابر شهرک ولیعصر به‌طور نسبی کم‌عرض است، اما در بافت‌های نوسازتر این محله، معابر عریض با جای پارک کافی وجود دارد.

شاید مهم‌ترین حسن این محله برای ساکنان را بتوان دسترسی وسیع به فضای سبز و بوستان عنوان کرد. علاوه بر همجواری محله شهرک ولیعصر با بوستان بزرگ قائم و دریاچه مصنوعی و شهرک ترافیک آن و بوستان بانوان نرگس که به تنهایی یک امتیاز فوق‌العاده ویژه برای این محله محسوب می‌شوند، تعداد زیادی پارک محله‌ای در این محله وجود دارد که فضای مناسبی برای گذران وقت کودکان، خانواده‌ها و سالمندان فراهم کرده است. بوستان‌های شقایق، بدر، تیر، کاج، بنفشه، صنوبر، گلستان، بهاران، نیلوفر، اردیبهشت و ولیعصر تنها بخشی از پارک‌های محله‌ای واقع در محدوده شهرک ولیعصر هستند. در این محله همچنین دسترسی به استخر و ورزشگاه برای استفاده عموم اهالی به نسبت بسیاری از محله‌های نیمه جنوبی تهران بیشتر است.

بلوار معلم در شمال شهرک ولیعصر پاسخگوی نیاز اهالی به مجتمع‌های تجاری است که این موضوع در عین اینکه سبب شده دسترسی به مراکز خرید برای اهالی محله فراهم شود، بر ترافیک به ویژه در بخش شمالی محله شهرک ولیعصر افزوده است. افزون بر این، بیمارستان غیاثی در این محله، پاسخگوی بخشی از نیاز ساکنان به مراکز درمانی است.

به لحاظ وضعیت سامانه‌های حمل و نقل عمومی، ساکنان شهرک ولیعصر در سال‌های اخیر با تکمیل و بهره‌برداری از ایستگاه‌های مترو آزادگان و نعمت‌آباد، به سریع‌ترین و پاک‌ترین مد حمل و نقلی تا حدی دسترسی پیدا کرده‌اند. افزون بر این، تعداد زیادی از اتوبوس‌ها و تاکسی‌های جنوب غربی تهران اهالی این شهرک را به یکی از میدان‌های اصلی شهر یعنی میدان آزادی منتقل می‌کنند که از آنجا خطوط حمل و نقل عمومی برای اکثر نقاط پرمراجعه شهر پیدا می‌شود.

قیمت هر مترمربع آپارتمان مسکونی نوساز در شهرک ولیعصر تهران در حال حاضر بین ۶ تا حداکثر ۷ میلیون تومان است که نشان می‌دهد این محله به لحاظ قیمتی در گروه ارزان‌ترین محله‌های پایتخت قرار دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید