صادرات نفت ایران به ۱.۳ میلیون بشکه رسید

کدخبر: ۲۶۹۵۲۶
اقتصادنیوز : ​با افزایش خرید نفت ایران از طریق معافیت‌های داده شده، صادرات نفت ایران در ماه ژانویه بیش از حد انتظار بود و این افزایش در ماه جاری نیز مشاهده شده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر ، علی‌رغم تحریم‌های ضدایرانی آمریکا، طبق داده‌های کشتی‌رانی و منابع صنعت نفت، با افزایش خرید نفت ایران از طریق معافیت‌های داده شده، صادرات نفت ایران در ماه ژانویه بیش از حد انتظار بود و این افزایش در ماه جاری نیز برقرار بوده است.

داده‌های ریفینیتیو ایکون و یک منبع آگاه از شرکتی که صادرات ایران را ثبت می‌کند، نشان می‌دهد که صادرات نفت ایران در ماه فوریه، به طور میانگین، ۱.۲۵ میلیون بشکه در روز بوده است. میزان صادرات در ماه ژانویه بین ۱.۱ تا ۱.۳ میلیون بشکه در روز بوده و از مقداری که قبلا پیش‌بینی شده بود، بیشتر است.

افزایش صادرات ایران تاثیری کاهشی بر قیمت‌ها خواهد داشت که این در مقابل تاثیر توافق کاهش تولید اوپک که قیمت‌ها را تقویت کرده است، قرار دارد.

در همین زمینه یک منبع آگاه با اشاره به پایان تاریخ معافیت‌ها در ماه می، به رویترز گفت: ما معتقدیم در حال حاضر مشتریان ایران می‌خواهند قبل از این ضرب‌الاجل هرچه می‌توانند بیشتر خرید کنند.

این درحالیست که برخی تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کردند صادرات نفت ایران در ماه ژانویه و فوریه، پایین‌تر از ۱ میلیون بشکه در روز باقی بماند.

داده‌های رفینیتیو نشان می‌دهد که همه کشورهای دریافت‌کننده معافیت از تحریم آمریکا، شامل چین، هند، ژاپن و کره‌جنوبی، در ماه فوریه از ایران نفت وارد کرده‌اند.

در عین حال صادرات نفت ایران به شدت از سطح ۲.۵ میلیون بشکه در روز در ماه آوریل ۲۰۱۸، پایین‌تر آمده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید