هشدار درباره کاهش شدید رشد اقتصادی آلمان

کدخبر: ۲۷۵۹۷۷
اقتصادنیوز: برخی از مؤسسات آلمانی نسبت به کاهش سریع رشد بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا هشدار دادند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، آسوشیتد پرس نوشت، پنج مؤسسه اقتصادی آلمانی در بیانیه‌ای مشترک با اشاره به ریسک‌های سیاسی موجود بر سر راه جهان و خطر خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا، پیش بینی خود از رشد اقتصادی آلمان در سال ۲۰۱۹ را از ۱.۹ درصد به تنها ۰.۸ درصد تقلیل دادند. این پیش بینی هم‌راستا با پیش بینی ماه گذشته دولت آلمان است که در آن نرخ رشد اقتصادی این کشور در سال جاری میلادی یک درصد تخمین زده شده بود.

مؤسسات " د ای دوبله و"، " ای اف دوبله و"، " ای دوبله و ها"،"ایفو" و " ار دوبله و ای" در بیانیه مشترک خود با بیان این که انتظار دارند انگلیس از خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا پرهیز کند افزوده‌اند: هر چند که احتمال خروج سخت کم است اما صفر نیست و در صورتی که چنین اتفاق بیافتد، رشد اقتصادی امسال و سال آینده آلمان از این پیش بینی نیز کمتر خواهد بود.

اقتصاد آلمان در حالی وارد سال ۲۰۱۹ شد که سال گذشته را با ثبت ضعیف‌ترین رشد اقتصادی از سال ۲۰۱۳ به پایان رساند. علاوه بر رشد ضعیف اقتصادی، نرخ تورم آلمان نیز سال گذشته نتوانست به سطح دو درصدی هدف‌گذاری شده توسط بانک مرکزی این کشور برسد و در نهایت رقم ۱.۹ درصد را به ثبت رساند.

کاسترن برزسکی، کارشناس اقتصادی در بانک " ای ان جی" گفت: مساله مهم این است که روند کاهش رشد اقتصادی آلمان که از تابستان شروع شد، بیش از آنچه انتظار می‌رفت به طول انجامیده است. تنش‌های تجاری بین چین و آمریکا و بریگزیت نیز بر روی اقتصاد آلمان اثرگذار بوده‌اند.

آمارهای منتشره از دفتر آمار فدرال آلمان در روز پنج شنبه نشان می‌دهد که سفارشات صنعتی کارخانه‌های آلمانی در ماه فوریه ۴.۲ درصد کاهش یافته است که این کاهش سفارشات برای مشتریان داخلی ۱.۶ درصد و برای مشتریان خارجی شش درصد بوده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید