ترافیک ساکن در بزرگراه‌ها مهار می‌شود

کدخبر: ۲۹۰۱۱۹
اقتصادنیوز: درحالی‌که زمان زیادی به شروع طرح جایگزین زوج و فرد باقی نمانده است، پلیس راهنمایی و رانندگی از اجرای یک طرح جدید به منظور مهار خودروسواران متخلفی که در صفوف دوبله یک ساعت منتهی به زمان پایان طرح ترافیک در حاشیه بزرگراه متوقف می‌شوند تا بدون پرداخت عوارض وارد این محدوده شوند، خبر داده است.
ترافیک ساکن در بزرگراه‌ها مهار می‌شود

به گزارش اقتصادنیوز، تقریبا هیچ شهروند خودروسواری در تهران وجود ندارد که یکی از این صف‌های طولانی حاشیه بزرگراه در محدوده ورودی محدوده زوج و فرد را ندیده باشد. عموما کاربری یک خط عبوری در حاشیه معابر منتهی به محدوده‌های طرح ترافیک و زوج و فرد دست‌کم در یک ساعت پایانی منتهی به زمان اتمام اجرای طرح (ساعت ۱۹) تغییر کرده و به توقفگاهی برای اتراق خودروهایی که قصد ورود بدون هزینه به محدوده مذکور را دارند، تبدیل می‌شود. این وضعیت تصویر متفاوتی از سد معبر را در تهران ایجاد کرده که تاکنون با آن برخورد جدی صورت نمی‌گرفت.

اما اخیرا سردار محمدرضا مهماندار، رئیس پلیس راهور پایتخت از برخورد با این خودروها خبر داد و اظهار کرد: مشاهده شده خودروهایی در دقایق منتهی به پایان ساعت اجرای طرح ترافیک و زوج و فرد در ورودی‌های این محدوده و قبل از دوربین‌ها توقف می‌کنند که این موضوع سبب اخلال در ترافیک می‌شود. وی به خودروهایی که از دقایقی قبل از پایان زمان طرح ترافیک و زوج و فرد در ورودی محدوده‌ها توقف کرده و سبب اخلال در ترافیک می‌شوند، اخطار داد.

مهماندار با بیان اینکه با این خودروها که به‌صورت ردیفی و دوبل در بزرگراه‌ها توقف کرده و باعث ایجاد ترافیک و انسداد راه می‌شوند برخورد خواهد شد، گفت: حضور خودروها پیش از پایان طرح زوج و فرد یا طرح ترافیک در مبادی ورودی محدوده طرح باعث می‌شود حاشیه راه‌ها به خصوص بزرگراه‌ها نظم در تردد را از دست داده و این مساله موجب مزاحمت برای دیگر خودروهایی که مجوز ورود به طرح به‌خصوص خودروهای امدادی و... دارند، می‌شود. مهماندار تاکید کرد: پلیس با هر مساله‌ای که برای شهروندان ایجاد مشکل و مزاحمت کند برخورد جدی خواهد داشت.

مهم‌ترین پیامد توقف خودروها در حاشیه معابر در یک ساعت منتهی به زمان پایان اجرای طرح‌های ترافیکی پایتخت، «ایجاد ترافیک دومینویی» در سطح شهر است؛ چراکه توقف در خروجی بزرگراه‌های منتهی به محدوده طرح ترافیک با اشغال سطح مفید معبر، از فضای اختصاص یافته به خودروهای درحال عبور می‌کاهد و ترافیک ناشی از آن به معابر داخل محدوده زوج و فرد و طرح ترافیک نیز پس می‌زند. پیامد دیگر این رفتار ناصحیح ایجاد سد معبر بزرگراهی است که سبب می‌شود حتی شهروندان قانون‌مداری که قصد دارند با پرداخت عوارض، از این معبر عبور کرده و مشکلی با پرداخت بهای منظور شده در حساب شهروندی خود ندارند، نتوانند به‌صورت طبیعی از خروجی بزرگراه عبور کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید