امضای قرارداد ۷۴۰ میلیارد تومانی بین خودروسازان با قطعه سازان

کدخبر: ۲۹۴۹۱۹
اقتصادنیوز: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از قرارداد ۷۴۰ میلیارد تومانی میان تامین کنندگان خودروهای پرتیراژ با قطعه سازان خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، فرشاد مقیمی، معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در نخستین میز تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو اظهار داشت: با پیگیری های وزیر صمت برای ساخت داخل، اولین نشست تخصصی تعمیق ساخت داخل خودرو برگزار شده است.

وی افزود: ۷۴۰ میلیارد تومان قرارداد میان تامین کنندگان خودروهای پر تیراژ با قطعه سازان در این میز اتفاق افتاده است.معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: ۳۲ قطعه ساز برای تامین ۵۳ قطعه ای که از خارج تامین می شده است، اقدام به انعقاد قرارداد کرده اند.

مقیمی تصریح کرد: با ساخت این قطعات ۸۵ میلیون یورو صرفه جویی ارزی انجام خواهد شد. وی تاکید کرد: این قطعات نیاز به ارزبری دارند و سابقه ساخت داخل ندارند.

مقیمی متذکر شد: اولویت با قطعه سازان کوچک و متوسط است و قطعاتی را انتخاب کردیم که نیاز به سرمایه گذاری بالا ندارند‌.وی یادآور شد: شرکت های قطعه سازی در این قراردادها ترجیحا زیر مجموعه شرکت های خودروساز نخواهند بود و معرفی قطعه سازان، نوع قطعه و زمان تحویل نیز اعلام شده است. مقیمی خاطرنشان کرد: این مسیر تداوم خواهد داشت و تا تولید نهایی بسیاری از قطعات، پیگیری های لازم انجام خواهد شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید