دیدگاه افزایشی وال‌استریتی‌هاومین‌استریتی‌ها؛ اما ریسک‌کاهنده نیز +نمودار

کدخبر: ۲۹۸۲۲۷
اقتصادنیوز: بر اساس جدیدترین نظرسنجی کیتکو ، بازار همچنان به شکل شگفت آوری دیدگاه صعودی به روند قیمت اونس دارد ، اما با توجه روند قیمت گذشته فلز زرد طی روزهای قبل، در وضعیت بیش از حد خرید قرار گرفته است . ممکن است روند فروش و اصلاح قیمت منحر به افول اونس شود.
دیدگاه افزایشی وال‌استریتی‌هاومین‌استریتی‌ها؛ اما ریسک‌کاهنده نیز +نمودار

به گزارش افتصادنیوز، به نقل از طلانیوز؛ بازار طلا هفته گذشته که قیمت این فلز به رکورد بالای جدیدی در شش سال اخیر صعود کرد، شاهد بزرگترین رشد هفتگی در بیش از سه سال گذشته بود. اگرچه عدم قطعیت های اقتصادی و ژئوپلیتیکی همچنان گستره بازارها  را تحت تاثیر قرار داده است، اما به باور برخی از تحلیلگران قیمت طلا رشد بیش از حد سریع را تجربه کرده است و احتمالا وارد یک دوره تحکیم قیمت می شود.

با این حال تحلیلگران عموما نسبت به روند افزایشی طلا خوش بین هستند و تمایلی ندارند به فروش و قرار گرفتن در بازار کاهشی توصیه کنند.

طلا

دارین نیوسام ، تحلیلگر مستقل و مدیر عامل شرکت نیوسام گفت :"شما نمی توانید در این بازار فروشنده باشید ."..." من علاقه ای برای خرید در سطوح فعلی ندارم ، چراکه به نظر من بازار در حالت خرید بیش از حد  قرار گرفته است، اما همچنین اولین نفر که اقدام به فروش خواهد کرد هم نخواهم بود ."

در نظرسنجی کیتکونیوز از کارشناسان وال استریتی، 16 نفر شرکت کردند که از میان آنها، 12 نفر، معادل 75 درصد افزایش قیمت طلا را در هفته پیش رور پیش بینی کردند و دو نفر یا معادل 13 درصد کاهش قیمت طلا را پیش بینی کردند و به همین تعداد هم روند قیمت هفته آیندهر خنثی ( سادیوی ) می دانستند.

در این بین، 910 نفر در نظرسنجی کیتکونیوز ۀنلاین در بین سرمایه گذاران خرد شرکت کردند که از میان آنها، 599 نفر ، معادل 65 درصد برای هفته آینده افزایش قیمت طلا را پیش بینی کردند، 187 نفر یا 21 درصد کاهش قیمت پیش بینی کردند و 124 نفر یا 14 درصد باقی مانده هم بازار طلا را خنثی ( میانگین قیمت مبادلاتی محدود) پیش بینی کردند .

در نظرسنجی انجام شده برای هفته ای که گذشت ، هر دو گروه کارشناسان وال‌استریت  و سرمایه گذاران نسبت به افزایش قیمت طلا خوش بین بودند. در معاملات آتی روز جمعه بازار آمریکا، هر اونس طلا یک دلار یا کمتر از 0.1درصد کاهش پیدا کرد و در 1508.50 دلار در هر اونس قرار گرفت  و برای کل هفته 3.5 درصد رشد داشت.

نگرانی‌ها نسبت به رشد اقتصادی، اختلافات تجاری آمریکا و چین و کاهش بازده اوراق قرضه دولتی عامل رشد قیمت طلا در چند هفته گذشته بوده اند. رشد قیمت طلا پس از اقدام چین در کاهش کم‌سابقه ارزش یوان در برابر دلار سرعت گرفت. پس از این که یوان چین به پایین هفت یوان در برابر هر واحد دلار رسید که در بیش از یک دهه گذشته بی‌سابقه بود، جنگ تجاری آمریکا و چین وارد مرحله جنگ ارزی شد.

ترامپ یک هفته پیش به طور ناگهانی اعلام کرد 10 درصد تعرفه روی واردات 300میلیارد دلار کالای چینی وضع خواهد کرد که علاوه بر تعرفه 25 درصدی روی 250میلیارد دلار کالای چینی خواهد بود.

آدریان دی، مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی آدریان دی گفت: "با اینکه روند اصلاخ در مسیر بازار طلا وجود دارد ، اما به طور کلی احساسات سرمایه گذاران نسبت به چشم اندزا بازار تغییر کرده است ." ..."و اگر شما قصد داشته باشید کمی طلا را به عنوان مکان امن سرمایه و حافظی در برابر افت ارزش در سبد تنوع داریی ها داشته باشید شما قاعدتا نسبت به تغییر های قیمت بازار حساست کمتری خواهید داشت ...اما در واقع تمام آن موقعیت گیری های خرید کوچک در بازارها ، با توجه به نسبت . حجم کوچکنر بازار طلا ( در مقایسه با دیگر بازارهای سرمایه و مالی ) منجر به افزایش قیمت های طلا شده است ..به همین دلیل طلا در آینده نیز می تواند به رشد ادامه دهد ."

مارک لبوویت ، مسعول انتشار وی آر متال / ریسورس لتر گفت:" به دلیل عوامل فصلی دیدگاهی افزایشی نسبت به قیمت طلا دارد ، اما همزمان به سرمایه گذاران امکان حضور در دورای از اصلاح و تحکیم قیمت ها را هشدار دارد .

افشین نوابی، مدیر معاملات شرکت "ام کی اس" سوییس اظهار کرد: اصلاح قیمت های فلز زرد در شرایط فعلی کاملا سلامت است ، اما جریان روند صعودی طلا در کوتاه مدت ادامه پیدا خواهد کرد ... هر گونه کاهش قیمت این فلز به منزله فرصتی برای خرید خواهد بود."

کالین سیژینسکی، استراتژیست ارشد بازار در شرکت مدیریت دارایی SIA از آن دسته از تحلیلگران بود که نسبت به روند قیمت طلا نظر خنثی داشته و گفت: اگرچه طلا در کوتاه مدت فضا برای صعود به قیمت بالاتر دارد اما شاخص‌های روند حرکت قیمت آهسته شده‌اند...

" طلا طی چند ماه گذشته یک حرکت عظیم انجام داده و به نظر می رسد حالا به مقاومت ها را در برابر خود احساس می کند و به نظر قصد عقب نشین دارد .".." فکر نیم کنم رالی قیمتی پایان یافته باشد ، اما فکر می کنم طلا می خواهد کمی توقف کرده تا رشد های اخیر را هضم کند ."

سین لاسک، یکی از مدیران شرکت "والش تریدینگ" یکی از کسانی بود که نسبت به طلا در کوتاه مدت بدبین بود و به کیتکونیوز اظهار کرد: گروند افزایشی طلا در حال ضعیف شدن است و باعث شده است برخی از معامله گران به سودگیری از رشد قیمت‌ها اقدام کنند. با این حال وی در فضای فعلی تمایلی به فروش نداشت."

" بازار ها به شدت حساس شده اند و احساسات افزایشی می تواند خیلی سریع قدرت گیرد ."..." من فکر می کنم برای راهنمایی بهتر ، سرمایه گذاران باید بازار های سهام را دنبال کنند ."

لاسک در تحلیل خود روند عفب نشینی را پیش بینی کرد و گفت که محدوده حمایت از طلا بین قیمت های 1480 تا 1495 دلار در هر اونس است ..با اینحال اضافه کرد که تا زمانیکه طلا به سطح 1430 دلاری سقوط نکرده باشد ، افزایشی ها عصبی نخواهند شد .

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک