تبعات جنگ تجاری آمریکا و چین از زبان رئیس بانک مرکزی آمریکا

کدخبر: ۲۹۹۸۸۳
اقتصاد نیوز: رئیس بانک مرکزی آمریکا گفت که جنگ تجاری با چین یکی از مهمترین ریسکهای خارجی موجود بر سر راه اقتصاد آمریکا است.
تبعات جنگ تجاری آمریکا و چین از زبان رئیس بانک مرکزی آمریکا

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، سخنرانی جروم پاول در خصوص وضعیت اقتصادی آمریکا هزاران معامله گر در سراسر جهان را به پای تلویزیون ها کشاند اما برخلاف انتظارات، وی نه تنها سعی نکرد که پیامدهای جنگ تجاری با چین را منکر شود که از تشدید وضعیت فعلی شدیدا ابراز نگرانی کرد.

پاول گفت که اقتصاد آمریکا در موقعیت مطلوبی قرار دارد و بانک مرکزی آمریکا متناسب با شرایط اقدام خواهد کرد. پاول با بیان این که شاخصه‌های اصلی اقتصادی آمریکا در محدوده هدف‌گذاری شده قرار دارند، از وجود ریسک‌های جدی بر سر راه اقتصاد آمریکا خبر داد و از کاهش رشد اقتصادی جهان و آینده نامطمئن جنگ تجاری به عنوان مهم‌ترین ریسک های خارجی نام برد.

رئیس بانک مرکزی آمریکا با بیان این‌که در حال حاضر مشکل اصلی فدرال رزرو نرخ تورم پایین است افزود که بانک مرکزی کار دشواری برای رساندن تورم به محدوده مناسب خواهد داشت.

توماس کاسترگ، کارشناس ارشد مسائل اقتصادی در موسسه " ولث منیجمنت" سوئیس گفت: به نظر می‌رسد که پاول بیشتر از مدیران دفاتر منطقه‌ای فدرال رزرو در خصوص وضعیت اقتصادی نگران است. به نظرم این که گفته بانک مرکزی متناسب با شرایط اقدام خواهد کرد می تواند نشان دهنده این باشد که فدرال رزرو در ماه سپتامبر یک مرتبه دیگر نرخ بهره را کاهش خواهد داد.  

جفیل اورلاندو، استراتژیست ارشد موسسه " فدریتد اینوستورز" نیز گفت: پاول با سه مساله چالش برانگیز روبرو است: اول استقلال بانک مرکزی و حفظ آن در مقابل حملات و فشارهای دونالد ترامپ، دوم قابل اتکا بودن اطلاعات اقتصادی و سوم نگرانی‌های فرامرزی نظیر مساله برگزیت و جنگ تجاری با چین. در مقایسه با وضعیت اروپا و آلمان و چین باید گفت که اقتصاد آمریکا موقعیت بهتری دارد و این یعنی باید منتظر کاهش نرخ بهره در سپتامبر باشیم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید