با افزایش دوباره تنش تجاری میان چین و آمریکا، چین ذخایر طلای خود را افزایش می‌دهد

کدخبر: ۲۸۸۴۶۹
اقتصاد نیوز: براساس آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی چین، این کشور ذخایر شمش خود را به بیش از ۱۹۰۰ تُن افزایش داده است. میزان خرید طلا و ذخیره آن در بانک مرکزی در سال جاری میلادی افزایش یافته و در پنج ماه گذشته حدود ۶۰ تُن طلا به خزانه ارزی دولت اضافه شده است.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایبِنا؛ تصمیم دونالد ترامپ، رییس جمهوری ایالات متحده آمریکا مبنی بر افزایش تعرفه کالاهای وارداتی چینی باعث شده تا دست بسیاری از کمپانی‌های بزرگ چینی از جمله شرکت هواوی از بازار آمریکا کوتاه شود.

دولت چین نیز در واکنش به این اقدام واشنگتن، دست به مقابله به مثل زد. پایین آوردن ارزش یوان و سخت گیری برای فعالیت شرکت‌های آمریکایی در چین نیز از دیگر فعالیت های پکن برای تحت فشار گذاشتن آمریکا بود.

در حالی که چین بزرگترین تولیدکننده و مصرف‌کننده طلا در جهان است، ذخایر آن در بانک مرکزی میزان کمی از کل طلای تولید شده را تشکیل می‌دهد. آمریکا رکورددار بزرگترین ذخیره طلای جهان با بیش از هشت هزار تن طلاست و آلمان با حدود  ۳۳۷۰ تُن طلا در رتبه دوم قرار دارد. ایتالیا با ۲۴۵۰ تُن، فرانسه با ۲۴۴۰ تُن و روسیه با ۲۲۰۰ تُن طلا در جایگاه سوم تا پنجم قرار دارند. چین اکنون در رتبه ششم جهان قرار دارد.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید