ژاپن جای چین را به عنوان بزرگترین طلبکار آمریکا گرفت

کدخبر: ۳۰۰۰۶۰
اقتصاد نیوز: چین دیگر بزرگترین طلبکار آمریکا در جهان نیست، این عنوان حالا دیگر در اختیار ژاپن قرار گرفته است.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایبِنا؛ ژاپن لقب بزرگترین طلبکار آمریکا را از چین گرفت. اکنون بدهی آمریکا به این کشور از یک تریلیون دلار گذشته است. ژاپن در سال جاری با افزایش ۲۱.۹ میلیارد دلاری طلب از آمریکا، لقب بزرگترین طلبکار این کشور را به دست آورد و اکنون بدهی آمریکا به ژاپن بالغ بر یک تریلیون و ۱۲۲ میلیارد دلار است. افزایش ۲.۱ میلیارد دلاری بدهی های آمریکا به ژاپن در ماه ژوئن چین را به جایگاه دوم فرستاد.

بنجامین جِفری، کارشناس بازار در این خصوص گفت: حاکمیت بازار قرضه با بهره پایین یا منفی باعث می شود که این بازار نسبت به بازارهای اروپایی و چینی فعال تر شود. علاقه ژاپنی ها به سرمایه گذاری و همچنین قرض با بازده پایین و یا منفی یکی از دلایل رشد بدهی های آمریکا به ژاپن است.

از سوی دیگر، روسیه روز به روز در حال کاهش طلب‌هایش از آمریکا است. روسیه از سال ۲۰۱۸ به تسویه حساب با امریکا اقدام کرد و در ماه ژوئن گذشته ۱۰.۸ میلیارد دلار از طلب هایش را تسویه کرد. روسیه زمانی یکی از بزرگترین سرمایه گذاران در بازار آمریکا بود و تنها در سال ۲۰۱۰ نزدیک به ۱۷۵ میلیارد دلار در این بازار سرمایه گذاری کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید