همکاری آمریکا با ژاپن برای مقابله با برتری نظامی چین

کدخبر: ۲۶۳۰۴۹
اقتصاد نیوز: وزرای دفاع ژاپن و آمریکا موافقت کردند به منظور مقابله با برتری نظامی چین، در برخی زمینه ها از جمله حوزه فضایی، سایبر و اینترنت و موضوع کره شمالی با یکدیگر همکاری کنند.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا؛ 'تاکشی آیوایا' وزیر دفاع ژاپن روز پنجشنبه پس از دیدار با 'پاتریک شاناهان' وزیر دفاع آمریکا در پنتاگون، به خبرنگاران گفت: وزرای دفاع دو کشور همچنین در این نشست بر اعمال کامل و دقیق تحریم های آمریکا و سازمان ملل علیه کره شمالی، به عنوان راهی برای وادار ساختن این کشور به خلع سلاح هسته ای و پرهیز از آزمایش های موشکی بالستیک تاکید کردند.

آنها همچنین در این نشست بر هماهنگی دو کشور و کره جنوبی علیرغم تیره شدن روابط سئول و توکیو در موضوع کارگران جنگ جهانی دوم و حادثه راداری، به منظور حفظ امنیت منطقه تاکید کردند.

این نشست نخستین دور گفت و گوهای وزرای دفاع ژاپن و آمریکا بعد از انتصاب شاناهان به عنوان وزیر دفاع آمریکا است پیش از او جیمز متیس این مسئولیت را به عهده داشت.

پنتاگون نیز در بیانیه ای اعلام کرد در این نشست وزیر دفاع آمریکا ضمن حمایت از برنامه دفاعی 10 ساله ژاپن که به تازگی تصویب شده است گفت: رهبران دو کشور در این نشست هماهنگی های دفاعی را به عنوان پایه ای برای حفظ امنیت منطقه مورد تایید قرار داده اند.

وزرای دفاع دو کشور همچنین در این نشست با هرگونه تغییر در وضعیت دریاهای شرقی و جنوبی چین مخالفت کرده و متعهد به همکاری در ترویج حاکمیت قانون و آزادی ناوبری در این دریاها شدند.

وزیر دفاع ژاپن همچنین در یک سخنرانی در واشنگتن بر هماهنگی عمیق تر در حوزه فضای مجازی با فرماندهی سایبری آمریکا تاکید کرد.

وی گفت: ما نمی توانیم این واقعیت را نادیده بگیریم که توانایی هسته ای و موشکی کره شمالی همچنان یک تهدید جدی و قریب الوقوع برای امنیت ما است این واقعیت باعث می شود که همکاری ژاپن و ایالات متحده برای دو طرف مهم باشد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید