شرایط ترخیص خودروهای خارجی دپو شده در منطقه آزاد اروند اعلام شد + جزئیات

کدخبر: ۳۰۰۵۳۷
اقتصاد نیوز: گمرک ایران اعلام کرد: متعاقب پیگیری‌های صورت گرفته از مراجع ذیربط، معاونت حقوقی رییس جمهور در خصوص وضعیت خودروهای خارجی دپو شده در منطقه آزاد اروند، ٥ شهریور ماه در نامه‌ای رسمی اعلام کرد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایبِنا،  در خصوص عدم ترخیص خودروهای مستقر در بندر خرمشهر و در توضیح نامه شماره ٣١٧١٩/۵۵۵۰مورخ ۱۳۹۶.۰۱.۲۶ این معاونت، متضمن انعکاس نظر مورخ ۱۳۹۵.۱۲.۲۲ وزارت صنعت معدن و تجارت که سفارش خودروهای آمریکایی (شامل ۳ گروه تولیدکننده آمریکا، کشور مبداء آمریکا و ذینفع آمریکا) را ممنوع اعلام کرده است، لازم به ذکر است چنانچه خودروهای محبوثه دارای هریک از سه ویژگی:

۱- تولید کشور آمریکا وساخته شده در آن کشور

۲- دارای برند شرکت‌های آمریکایی

۳-برای مصرف در کشور آمریکا ساخته شده و مسقیماً از دلالان و توزیع کنندگان تبعه کشور آمریکا خریداری شده، شامل ممنوعیت ورود به کشور بوده و در صورتی که هیچ یک از ویژگی‌های مذکور، در خودرو و معامله مستقیم آن نباشد می‌تواند وارد کشور شده و ترخیص آنها بلامانع است.

همچنین معاون گمرک ایران در مورد خودروهای خارجی دپو شده در منطقه آزاد اروند توضیحاتی ارائه داد. مهرداد جمال ارونقی اظهار داشت: برای رفع مشکلِ صاحبان این خودروها، جلسه‌ای در گمرک خرمشهر برگزار کردیم همچنین جلسه دیگری در استانداری خوزستان با حضور استاندار خوزستان تشکیل و موضوع فوق مورد بررسی قرار گرفت.

طی این جلسات، گمرک خرمشهر ملزم شد تا خودروهای سواری با حجم موتور (۲۵۰۰) سی سی و پایین‌تر دارای قبض انبار منطه آزاد تا مورخ ۱۳۹۷.۳.۸، باستناد مفاد بخشنامه ۳۲۲۶۰۷‌/۹۷ مورخ ۹۷.۳.۲۲ مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه گمرک ایران با عنوان کلیه گمرکات اجرایی، چنانچه به علت دیگری از جمله دستور مراجع قضائی و سایر مراجع ذیصلاح در توقیف نباشند، اجازه تردد در محدوده تعیین شده با رعایت ضوابط و مقررات مربوط به تردد خودروهای سواری در محدوده مناطق آزاد با نظارت منطقه و مراجع ذیربط، را صادر کند.

جمال ارونقی تاکید کرد: در خصوص خودروهای سواری با حجم موتور بالای (۲۵۰۰) سی سی، مقرر شد مراتب از طریق استانداری خوزستان و دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، جهت طرح در کمیسیون اقتصادی دولت یا هیات وزیران اعلام و پیگیری شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید