بالارفتن تقاضا برای خرید طلا و سکه باعث کاهش قیمت آن نشد

کدخبر: ۳۰۲۲۲۲
اقتصادنیوز؛ یک کارشناس بازار طلا و سکه گفت: بر خلاف اینکه پیش بینی می‌شد قیمت طلا به دلیل ایام سوگواری امام حسین(ع) کاهش پیدا کند، با افزایش روبه‌رو شده است.
بالارفتن تقاضا برای خرید طلا و سکه باعث کاهش قیمت آن نشد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، محمد کشتی‌آرای دلیل افزایش قیمت طلا و سکه را افزایش نرخ دلار و یورو در بازار جهانی دانست و اظهار کرد: انتظار می‌رفت با کاهش قیمت جهانی طلا و شروع ایام سوگواری امام حسین(ع) در کشور شاهد کاهش قیمت طلا باشیم اما این اتفاق رخ نداد.

وی ادامه داد: معمولا در ایام سوگواری با کاهش تقاضا روبه‌رو هستیم که موجب کاهش قیمت طلا می‌شود، اما امسال قیمت‌ها کاهشی نبود.

کشتی‌آرای با تاکید بر اینکه نوسات قیمت طلا و سکه در بازار داخلی تابع بازار جهانی بوده، افزود: پس از تعطیلات شنبه و یکشنبه بازار جهانی با افزایش نرخ دلار و یورو رو‌به‌رو شد که با تاثیر بر قیمت طلا افزایش قیمت آن را به همراه داشت.

وی قیمت امروز سکه طرح قدیم را 4 میلیون و 80 هزار تومان،‌ قیمت هر سکه طرح جدید را 4 میلیون و 140 هزار تومان اعلام کرد.

به گفته این کارشناس بازار طلا و سکه؛ قیمت امروز نیم سکه 2 میلیون و 100 هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و 310 هزار تومان و سکه های یک گرمی 910 هزار تومان است.

کشتی‌آرای همچنین قیمت هر مثقال طلا را یک میلیون و 800 هزار  تومان و هر گرم طلای 18 عیار را نیز 415 هزار تومان اعلام کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید