یک رسانه روس بررسی کرد؛

ذخیره استراتژیک نفت امریکا چقدر است؟

کدخبر: ۳۰۳۳۵۰
اقتصادنیوز؛ یک رسانه روس به میزان ذخایر استراتژیک نفت آمریکا که به دنبال حمله به آرامکو، ترامپ مجوز استفاده از آنرا داد، پرداخته است.
ذخیره استراتژیک نفت امریکا چقدر است؟

به‌گزارش اقتصادنیوز به نقل روسیاالیوم در گزارشی با اشاره به اینکه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده است که از ذخایر راهبردی نفت آمریکا پس از حمله به تاسیسات نفتی عربستان استفاده شود، آورده است: پس از اینک ترامپ اجازه استفاده از ذخایر نفتی این کشور به دنبال حمله به آرامکو را داد؛ ذخایر راهبردی نفت آمریکا چقدر است؟

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در حساب توئیتری خود نوشت: به خاطر حمله به تاسیسات نفتی عربستان سعودی که ممکن است روی قیمت نفت تاثیر داشته باشد من مجوز استفاده از ذخایر استراتژیک نفت آمریکا را در صورت نیاز صادر کرده‌ام. به اندازه‌ای که بازارها نفت کافی داشته باشند.

این رسانه می نویسد: ترامپ پس از حمله به تاسیسات نفتی عربستان که منجر به کاهش تولید آن به میزان نصف و تاثیر بر روند انتقال نفت به بازار جهانی شد، دستور استفاده از ذخایر  استراتژیک نفت را داد اما این ذخایر چقدر است؟ ایالات متحده آمریکا بزرگترین ذخیره استراتژیک نفت در دنیا را دارد. اول ذخیره در سال ۱۹۷۵ پس از بروز بحران نفتی به سبب تحریم عربی ایجاد شد. ذخایر استراتژیک نفت آمریکا در طول سواحل خلیج مکزیک در چهار منطقه که زیرزمین است که ۷۲۶.۶ میلیون بشکه از نفت را در خود جای داده است.

روسیاالیوم نوشت: فقط رئیس جمهور آمریکا می تواند اجازه استفاده از ذخایر استراتژیک نفت را بدهد. آنگونه که بلومبرگ اعلام کرده است سه بار از ذخایر در گذشته استفاده شده است در سال ۱۹۹۱ به دنبال عملیات طوفان صحرا، در ۲۰۰۵ پس از طوفان کاترینا که زیر ساخت های نفتی در آمریکا در طول خلیج مکزیک تخریب شد و در سال ۲۰۱۱ به دنبال قطع نفت لیبی که بازارهای جهانی با مشکل روبرو شد.

این رسانه در ادامه آورده است: روز دوشنبه قیمت نفت برنت ۱۱.۷۳ دلار در هر بشکه بالا رفت و به ۷۱.۹۵ دلار در هر بشکه رسید که بالاترین رقم افزایش روزانه طی ۲۸ سال را ثبت کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید