بررسی بازار خودرو در هفته‌ای که گذشت/ تندر ۹۰، ۱۲۵ میلیون تومان شد

کدخبر: ۳۰۸۱۷۲
اقتصادنیوز: امروز بازار خودرو در سکونی ملموس تر از روزهای گذشته با ثبات نسبی قیمت ها همراه بود.
بررسی بازار خودرو در هفته‌ای که گذشت/ تندر ۹۰، ۱۲۵ میلیون تومان شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، بررسی ها نشان می دهد قیمت برخی خودروها در بازار نوسانی در محدوده ۵۰۰ هزار تومان را تجربه کرده‌ است. هر چند بازار خودرو در شرایط کنونی از نبود مشتری رنج می برد با این حال همچنان قیمت برخی خودروهای پرفروش با افزایش همراه است.

 فعالان بازار می گویند این افزایش قیمت البته با معامله همراه نیست و تقاضای بالفعلی در بازار وجود ندارد.

فعالان بازار می گویند انتظار کاهش قیمت سبب شده است خرید و فروش در بازار خودرو تقریبا به حالت توقف درآید.

امروز پراید ۱۱۱ به قیمت ۴۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و سایپا ۱۳۱ به قیمت ۴۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قیمت خورده است. در عین حال پراید ۱۳۲ به قیمت ۴۴ میلیون تومان در بازار فایل شده است. تندر پلاس اتوماتیک ۱۶۰ میلیون تومان و رانا LX ۷۹ میلیون تومان قیمت دارد.

رنو تندر ۹۰ در بازار ۱۲۵ میلیون تومان و رنو ساندرو اتوماتیک نیز ۱۷۰ میلیون تومان فایل شده اند. تیبا، کمی از ۵۰ میلیون تومان فاصله گرفت و به قیمت ۵۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان عرضه می شود و تیبا دو نیز ۵۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت خورده است.

 قیمت هر دستگاه سمند LX در بازار نیز ۷۷ میلیون تومان اعلام شد.

بسیاری از فعالان بازار پرفروش ترین محدوده قیمتی در شرایط کنونی را محدوده خودروهای ۵۰ تا ۷۰ میلیون تومان می دانند. بسیاری معتقدند با توجه به فاصله بالای قیمت ها در بازار با قیمت تحویل کارخانه، احتمال کاهش قیمت ها وجود دارد.

بر اساس این گزارش در هفته های گذشته قیمت خودروها در محدوده ای پایین تر قرار رگفته بود اما برخی سایت های اعلام قیمت در اقدامی ماهنگ نسبت به بالا بردن قیمت ها به شکل صوری و اعلام قیمت هایی بالاتر از بازار اقدام کردند تا برابر روند رو به کاهش قیمت ها بایستند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید