بازار داغ خرید کافه ون­‌ها؛ مظنه از ۵۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان

کدخبر: ۳۰۸۲۲۷
اقتصادنیوز؛ حتما این‌ روزها ون‌­های خوش­رنگ و لعابی که به‌­عنوان کافه یا مغازه کوچکی برای فروش کالا در خیابان‌­ها پاتوق کرده­‌اند را بارها دیده‌­اید و یا حتی از آنها غذایی هم سفارش داده‌­اید. این سبک جدید از رستوران­‌ها و کافه‌­ها که حسابی محبوب شده، حتی باعث شده در ساعات خاصی از شبانه روز، افراد زیادی در برخی از خیابان‌­های خاص که پاتوق این کافه‌­های سیار است دور هم جمع شوند.
بازار داغ خرید کافه ون­‌ها؛ مظنه از ۵۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان

به گزارش اقتصانیوز، البته در این گزارش قرار نیست به این سبک جدید از کافه‌­نشینی و رستوران­گردی بپردازیم، قرار است شما با قیمت و ویژگی ون‌هایی آشنا شوید که چند وقتی است به رستوران‌­ها و کافه‌­های سیار مشهورند.

کافه­‌های سیار را شاید در قالب ماشین‌­های بستنی فروشی در فیلم‌­های آمریکایی و انگلیسی دیده باشید. این سبک از فروش، امروز در ایران و به­‌خصوص تهران مرسوم شده است. یکی از شلوغ‌­ترین خیابان­‌های تهران که پاتوق اصلی این ون‌­هاست، خیابان سی‌­تیر است. این خودروها که به ماشین‌­های مواد غذایی و یک آشپزخانه برای تهیه و پخت غذا تبدیل شده­‌اند، چند وقتی است در بازار خودرو مشتریان بیشتری پیدا کرده‌­اند.

قیمت هر ون، بسته به سلامت موتور و بدنه آن متفاوت است. نرخ برخی فولکس­ واگن‌­ها که خوراک اصلی کافه رستوران­‌های سیار هستند از حدود ۵۰ میلیون تومان آغاز و برخی از آنها تا ۱۵۰ میلیون تومان هم در بازار به فروش می­‌رسند. اما اگر دنبال خرید خودروهایی نظیر فولکس واگن­‌های قدیمی نباشید، ممکن است بتوانید خودروهای ساده‌­تر و ارزان­تری مانند وانت پراید یا وانت پیکان را برای استارت فعالیت اقتصادی­‌تان خریداری کنید.

مظنه ون‌­های فودکار

کافه­‌های سیاری که اغلب در مرکز شهر تهران مستقر شده­‌اند، خودروهای ونی هستند که به یک یا چند دستگاه قهوه‌­ساز مجهز و انواع قهوه و شیرینی را در منوی خود جا داده‌­اند. در کنار این کافه‌­ها، ون­‌هایی هم هستند که به فست‌­فودهای سیار شهرت دارند. اما قیمت این ون‌­ها چقدر است؟

در یکی از آگهی­‌های گذاشته شده در دیوار، قیمت یک «ون کافه» یا در اصطلاح «ون فود»، ۷۵ میلیون تومان تعیین شده است. این ون فولکسی است با تمام امکانات فست فود و به گفته آگهی­دهنده موتور و فنی عالی دارد. فولکس استیشن T۲ که سال ساخت آن به قبل از ۱۹۸۷ (قبل از سال ۱۳۶۶) بازمی­گردد هم با قیمت ۵۳ میلیون تومان در بازار عرضه می‌­شود. این کافه سیار دارای ویژگی‌­هایی همچون «سقف باز شو»، «مخزن ۶۰ لیتری پلی­اتلین برای آب شرب»، «سینک استیل»، «پمپ آب ۱۲ ولت»، «نورپردازی کامل ۱۲ ولت» و «ترانس ۲۲۰ به ۱۲ ولت» است.

فول آپشن‌­ها چند؟

اما یکی از گران­ترین مدل ون­‌های فودکار در بازار، فولکس ترنسپورتر T۴ است. مدل سال ۹۲ این خودرو با «۵ حلقه لاستیک دانلوپ نو»، «موتور و فنی تازه سرویس شده به شرط بازدید»، «دیسک و صفحه کلاج نو»، «معاینه فنی تا پایان سال ۹۸»، «تجهیز شده جهت کافه رستوران سیار»، «دستگاه اسپرسو آستوریا دو گروپ»، «آسیاب قهوه»، «منبع آب ۳۰۰ لیتری»، «منبع فاضلاب ۲۰ لیتری»، «سینک ظرفشویی بزرگ»، «پمپ آب»، «اجاق گاز سه شعله»، «کابیت»، «فر برقی»، «یخچال صنعتی صندوقی»، «نورپردازی داخل»، «پنل کنترل برق» و حتی همراه  با «لوگو و پیج اینستاگرام» با قیمت ۱۴۸ میلیون تومان به فروش می­رسد. در جدول زیر به قیمت و ویژگی ون­های فودکار در بازار خودرو اشاره شده است.

 

مدل ون

سال ساخت

کارکرد قیمت

تویوتا هایس

قبل از ۱۹۸۷- قبل از ۱۳۶۶

-

۴۴ میلیون تومان

فولکس تی ۲

قبل از ۱۹۸۷- قبل از ۱۳۶۶

۱۵۰ هزار کیلومتر

۶۰ میلیون تومان

فولکس استیشن

قبل از ۱۹۸۷- قبل از ۱۳۶۶

۲۰۰ هزار کیلومتر

۸۳ میلیون تومان

تویوتا هایس

مدل ۸۳ میلادی

۱۱۰ هزار کیلومتر

۴۴ میلیون تومان

تویوتا هایس

۱۹۹۱-۱۳۷۰

۷۰ هزار کیلومتر

۴۲ میلیون تومان


 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید