درخشش طلا در سال 2020؟ رویا یا واقعیت؟

کدخبر: ۳۱۶۹۰۲
اقتصادنیوز: ​موسسه Metals Focus پیش بینی می کند که کاهش رشد اقتصادی جهان در سال 2020 به نفع بازار طلا خواهد بود.
درخشش طلا در سال 2020؟ رویا یا واقعیت؟

به گزارش اقتصادنیوز، به نقل از سایت طلا؛  فیلیپ نیومن مدیر موسسه سرمایه گذاری Metals Focus تاکید کرد: ضعف اقتصاد جهانی در سال 2020 در نهایت موجب تقویت قیمت طلا خواهد شد.

وی در ادامه افزود: منفی بودن نرخ بهره اوراق قرضه در بسیاری از مناطق جهان نیز تاثیر مهمی بر رشد تقاضا و قیمت جهانی طلا خواهد داشت. البته پیش بینی من این است که قیمت طلا سال آینده با رشد تدریجی روبرو خواهد شد و نباید انتظار افزایش ناگهانی و چشمگیر قیمت را داشته باشیم.

این تحلیلگر ارشد بازار طلا اظهار داشت: میانگین قیمت هر اونس طلا سال آینده به بیش از 1500 دلار خواهد رسید و این احتمال هست که قیمت طلا رکورد 1650 دلاری را نیز بزند.

نیومن گفت: شرایط اقتصادی جهان سال آینده بدتر خواهد شد. این بدان معناست که بانکهای مرکزی جهان سیاست های انبساطی پولی را ادامه خواهند داد و این در نهایت به نفع قیمت طلا خواهد بود. رشد تقاضای سرمایه گذاری در کشورهای غربی می تواند تاثیر مهمی بر افزایش قیمت طلا طی ماه های آینده داشته باشد.

مدیر موسسه سرمایه گذاری Metals Focus افزود: با ضعف اقتصادی جهان در سال 2020 شاخص سهام آمریکا با افت روبرو خواهد شد و این مساله در نهایت موجب سرازیر شدن سرمایه ها به بازار طلا می شود.

اکنون بیش از 12 تریلیون دلار اوراق قرضه جهانی با نرخ بهره منفی روبرو هستند و این یک عامل مهم برای  رشد تقاضای جهانی طلا خواهد بود.

نیومن بر این باور است که ارتباط نزدیک و تنگاتنگی بین شاخص سهام و قیمت طلا وجود دارد. در صورتی که شاخص سهام با کاهش شدیدی روبرو شود، سرمایه گذاران به بازار طلا روی خواهند آورد.

وی افزود: رشد تقاضای جهانی برای جواهرات طلا در سال 2020 تا حد زیادی به وضعیت ارزش روپیه هند و یوان پین بستگی خواهد داشت. از سوی دیگر ادامه تنش در روابط تجاری آمریکا و چین می تواند موجب کاهش تقاضای طلا شود. افزایش قیمت طلا در بازار هند بر پایه روپیه نیز می تواند تاثیر منفی بر تقاضای این کشور داشته باشد.

موسسه متال فوکوس همچنین پیش بینی می کند که تشدید تنش های سیاسی در عرصه بین المللی می تواند تاثیر زیادی بر رشد تقاضای جهانی طلا داشته باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید