امیدواری سرمایه‌گذاران به بازار طلای جهانی

کدخبر: ۳۲۰۳۱۴
اقتصادنیوز: بانک مشهور کردیت سوئیس در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کرده است که میانگین قیمت هر اونس طلا در سال 2020 به بیش از 1570 دلار خواهد رسید.
امیدواری سرمایه‌گذاران به بازار طلای جهانی

به گزارش اقتصادنیوز، به نقل از سایت طلا؛ بانک کردیت سوئیس در گزارشی اعلام کرد: طلا در سال 2020 نیز همچنان تحت تاثیر عواملی است که موجب افزایش قیمت این فلز گرانبها طی ماه های گذشته شده است، حتی قبل از تشدید تنش ها بین ایران و آمریکا.

 

بر اساس این گزارش بانک کردیت سوئیس پیش بینی کرد قیمت هر اونس طلا به طور میانگین امسال به 1570 دلار خواهد رسید.

قیمت طلا اخیرا به بالاترین سطح خود از آوریل 2013 رسیده که علت اصلی این رشد فزاینده ، رشد تقاضای مکان امن سرمایه گذاری به خاطر تنش ها بین ایران و آمریکا بوده است.

کردیت سوئیس در گزارش تحقیقاتی خود نوشت: قیمت طلا طی ماه گذشته با رشد فزاینده ای روبرو شده است، رشد قیمتها در هفته جاری تحت تاثیر تشدید تنش ها بین ایران و آمریکا پس از ترور سپهبد شهید قاسم سلیمانی بوده است. با این حال قیمت طلا حتی پیش از این رشد فزاینده اخیر نیز به خاطر دلایلی که گذراتر خواهد بود، افزایش یافته است.

کردیت سوئیس بر این باور است که کاهش ارزش دلار آمریکا و نگرانی های مربوط به جنگ تجاری آمریکا و چین بر افزایش قیمت طلا موثر بوده است.

کردیت سوئیس افزود: در حالی که فاز نخست توافق تجاری آمریکا و چین قرار است طی ماه جاری امضا شود، جزئیات و زمان امضای این توافقنامه هنوز مشخص نیست. عوامل دیگری که برای طلا سازنده خواهد بود شامل آمارهای اقتصادی آمریکا، سیاست های پولی انبساطی بانکهای مرکزی جهان و نوسانات بازار سهام است. پیش بینی می کنیم این عوامل همچنان ادامه خواهد داشت و میانگین قیمت طلا امسال به 1570 دلار خواهد رسید. در قیمتهای کنونی تحلیلگران انتظار ندارند که تغییر عمده ای در راهبرد شرکتهای تولید کننده طلا ایجاد شود. اعلامیه شرکت معدنی نیومونت مبنی بر رشد 79 درصدی سود تقسیمی نشانگر این روند است. برای تولیدکنندگان واسطه ای نیز انتظار ثبات در روند تولید را داریم .

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید