واکنش وزیر اقتصاد به ادعای رانتی بودن پیشنهاد ترخیص خودروهای لوکس

کدخبر: ۳۲۵۸۹۰
اقتصادنیوز: وزیر اقتصاد در واکنش به جنجالهای اخیر در خصوص پیشنهاد وزارت اقتصاد(گمرک) برای تمدید مهلت ترخیص خودروهای وارداتی گفت: پیشنهاد وزارت اقتصاد رانتی نبوده است.
واکنش وزیر اقتصاد به ادعای رانتی بودن پیشنهاد ترخیص خودروهای لوکس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، فرهاد دژپسند با اشاره به پیشنهاد وزارت اقتصاد به هیئت دولت برای ترخیص خودروهای در گمرک مانده گفت: بنده اصلا از این موضوع که چه کسی واردکننده این خودروها بوده و این کالا مربوط به کدام شرکت است هیچ گونه اطلاعی ندارم و ترجیح هم میدهم در این باره اطلاعی نداشته باشم. چراکه میخواهم فارغ از منافع تشکل و شرکتها اقداماتی را انجام دهم.

وی با بیان اینکه، تعداد قابل توجهی خودرو که تعداد آنها را الان در ذهن ندارم با ارز کشور وارد گمرک شده است، گفت: امروز این خودروها در مناطق شرجی و زیر آفتاب قرار گرفته‌اند و نباید این سرمایه‌ها از بین برود.

وزیر اقتصاد در واکنش به این مطلب که "در شوک افزایش شدید قیمت خودروهای داخلی و تثبیت پراید ۶۰ میلیون تومانی ترخیص ۱۰۰۰ دستگاه خودرو لوکس چه تاثیری روی این بازار ملتهب دارد" گفت: به هر حال در شرایط فعلی امکان باز شدن کلی ثبت سفارش خودرو وجود ندارد چراکه این نوع واردات روی بازار ارز تاثیر منفی می گذارد.

وزیر اقتصاد در ادامه تاکید کرد، اگر زمینه‌ای مهیا شود تا واردات خودرو به صورت قانونی آزاد شود ما قانون را اجرا خواهیم کرد.

دژپسند در ادامه گفت: پیشنهاد این وزارت خانه برای ترخیص خودروهای در گمرک مانده رانتی نیست.

گفتنی است، رئیس کل گمرک  در واکنش به اظهار نظر تند رئیس اتاق بازرگانی تهران با این عنوان که "خودروهای خارجی ترخیص میشوند اما محموله های بهداشتی در گمرک دپو شده‌اند" گفت: گمرک تحت بدترین حملات  قرار گرفته مبنی بر اینکه چرا گمرک به دنبال واردات خودروهای لوکس و کالاهای غیرضرور است، در حالی که ما فقط به دنبال این هستیم که اگر حقوق مکتسبه‌ای ایجاد شده است و کالایی ثبت سفارش شده است، مسیر طبیعی خود را طی کند؛ در حالی که واردکننده گناهی ندارد که وقتی کالا به گمرکات رسیده، اولویت ثبت سفارش آنکه دو بوده به چهار تغییر یافته است.

 خوانساری رئیس اتاق بازرگانی تهران روز گذشته گفته بود، روند ترخیص خودروهای وارداتی با مصوبه جدید هیأت دولت آغاز شده، اما متأسفانه در بسیاری از موارد از جمله لوازم  بهداشتی و سایر اقلام، هنوز هم رسوب کالا در گمرکات وجود دارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید