کاهش سالانه صادرات نفت عربستان

کدخبر: ۳۲۵۸۹۵
اقتصادنیوز: صادرات نفت عربستان سعودی در سال ۲۰۱۹ بر مبنای سالانه ۱۰.۷۵ درصد کاهش پیدا کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، آمار منتشره از سوی سازمان JODI نشان داد مجموع صادرات عربستان سعودی شامل نفت خام و محصولات نفتی در سال ۲۰۱۹ به ۸.۳۳۹ میلیون بشکه در روز رسید که در مقایسه با ۹.۳۴۴ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۱۸ کاهش داشت.

صادرات نفت عربستان سعودی در دسامبر نسبت به ماه پیش از آن تغییری نداشت و ۷.۳۷ میلیون بشکه در روز بود.

بر اساس آمار، صادرات نفت عربستان سعودی در طول سال ۲۰۱۹ از ۷.۴ میلیون بشکه در روز فراتر نرفت. در سپتامبر که تاسیسات نفتی این کشور هدف حملات هوایی قرار گرفت، صادرات نفت به ۶.۶۷ میلیون بشکه در روز افت کرد که پایین‌ترین میزان در ۲۲ ماه گذشته بود. تا پایان سال ۲۰۱۹ عربستان سعودی نفت کمتری در مقایسه با سال ۲۰۱۸ و دوره ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ صادر کرد زیرا در تلاش بود میزان عرضه به آمریکا که شفاف‌ترین آمار ذخایر نفت را دارد، کاهش دهد و همزمان سهم خود در بازار آسیا را تقویت نماید.

از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون عربستان سعودی و سایر تولیدکنندگان بزرگ نفت در خاورمیانه با افت شدید تقاضا برای نفت در چین به دلیل شیوع ویروس کرونا، دست و پنجه نرم می‌کنند.

جفری موری، مدیر تحقیقات کالای جهانی بانک "گلدمن ساکس" در مصاحبه با بلومبرگ اظهار کرد کندی فعالیت صنعتی چین بدترین شوک را به تقاضا برای نفت در بیش از یک دهه گذشته وارد کرده است.

عربستان سعودی با پایین بردن قیمت فروش رسمی گریدهای نفتی خود برای مارس، به افت اخیر تقاضا واکنش نشان داده است.

بر اساس گزارش اویل پرایس، این کشور تلاش کرد هم‌پیمانان خود در گروه اوپک پلاس را برای کاهش بیشتر تولید نفت در سه ماهه دوم امسال متقاعد کند اما با مخالفت روسیه روبرو شد که متحد کلیدی ریاض در این گروه است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید