قطع برق بازهم ادامه پیدا می‌کند؟

کدخبر: ۳۲۶۱۱۲
اقتصادنیوز: چند روز پیش به دلیل وجود محدودیت سوخت برای نیروگاه‌ها کشور با خاموشی‌های برنامه‌ریزی شده مواجه شد اما اکنون سخنگوی صنعت برق شرایط شبکه برق را کاملا نرمال پیش‌بینی و اعلام کرده است که دیگر خاموشی برنامه‌ریزی شده نخواهیم داشت.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، مصطفی رجبی با بیان این‌که در حال حاضر وضعیت شبکه برق کشور کاملا پایدار است و هیچ محدودیتی برای تامین برق مشترکان وجود ندارد، اظهار کرد: در روزهای پیش‌رو به هیچ عنوان خاموشی برنامه‌ریزی شده نخواهیم داشت و تمام کارها بر اساس برنامه در حال انجام است.

وی درباره وضعیت تامین سوخت نیروگاه‌ها، تاکید کرد: اکنون برای تامین سوخت نیروگاه‌ها نیز مشکل جدی وجود ندارد و با هماهنگی که با وزارت نفت، شرکت ملی گاز و شرکت ملی نفت انجام شده، سوخت نیروگاه‌ها در شرایط نرمالی تحویل داده می‌شود و هیچ مشکلی در این بخش وجود ندارد.

وی افزود: میزان مصرف سوخت گاز نیروگاه‌ها به نسبت سوخت مایع افزایش یافته و اکنون نیروگاه‌ها بیشتر از گاز استفاده می‌کنند به‌گونه‌ای که سوخت اغلب نیروگاه‌ها گاز است.

وی با اشاره به آخرین وضعیت صادرات نیز، گفت: مقرر شده که صادرات برق افزایش پیدا نکند اما آنچه که متعارف بود، در حال انجام است البته باید گفت میزان سوخت مصرفی برای تولید برق به منظور صادرات حدود یک درصد گاز مصرفی در بخش خانگی است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید