اصلاحات لایحه بودجه سال 99 منتشر شد +متن کامل

کدخبر: ۳۲۷۶۰۶
اقتصادنیوز: اصلاحیه‌های لایحه بودجه سال 99 کل کشور منتشر شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، اصلاحیه‌های لایحه بودجه سال 99 کل کشور منتشر شد.

بر این اساس شرکت ملی نفت ایران مکلف شده است در صورت درخواست دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط تا مبلغ 800 هزار میلیارد ریال از خالص بدهی‌های قطعی خود به اشخاص حقیقی، حقوقی، تعاونی و خصوصی که در چارچوب مقررات مربوط تا پایان سال 1398 ایجاد شده و همچنین اجرای تکالیف این قانون از جمله پرداخت تعهدات مربوط به طرح‌های عمرانی را از محل تحویل نفت خام به این اشخاص بر اساس قیمت بورس انرژی یا قیمت منطقه‌ای، تسویه و از طریق منابع و مصارف عمومی دولت و بر اساس جدول مربوطه این قانون با خزانه‌داری کل، اعمال حساب کند. اجرای این حکم،‌منوط به اجرایی شدن سقف تعیین شده در بند «ب» این تبصره نیست و مازاد بر صرف مندرج در این بند است.

در ادامه این اصلاحیه به وزارت راه و شهرسازی اجازه داده شده است که با استفاده از زمین‌های در اختیار از طریق شرکت‌های تابعه خود و یا در قالب مشارکت با بخش غیردولتی تمهیدات لازم برای تولید و عرضه واحدهای مسکونی را فراهم کند.

همچنین وزارت راه و شهرسازی مکلف شده با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نسبت به شناسایی خانوارهای فاقد مسکن متقاضی این واحدها با اولویت خانوارهای کم‌درآمد از طریق سامانه اقدام کند.

در بخش دیگری از این اصلاحیه به دولت اجازه داده می‌شود که اعتبار ردیف 550000- 22 را برای تأمین مابه‌التفاوت حکم حقوق و مزایای مستمر کارکنان و حقوق بازنشستگان (متناسب با کارکرد آنان) که مبلغ حکم آنها با لحاظ افزایش‌های قانونی در سال 1399 کمتر از 28 میلیون ریال است اختصاص دهد، مشروط بر آنکه مبلغ افزایش یافته حکم در سال 1399 نسبت به مبلغ حکم سال 1398 بیش از 50 درصد نشود.

برای مشاهده اصلاحات لایحه بودجه سال 99 کل کشور اینجا و اینجا کلیک کنید.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید