خبر ترامپ درباره طرح بازگشایی اقتصاد آمریکا

کدخبر: ۳۳۲۸۴۵
اقتصادنیوز: رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد دولت وی در حال تکمیل طرحی است برای بازگشایی اقتصاد و کسب و کارهای این کشور، که عمدتاً به منظور مهار گسترش ویروس کرونا تعطیل شده اند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، رویترز نوشت، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد دولت وی در حال تکمیل طرحی است برای بازگشایی اقتصاد و کسب و کارهای این کشور، که عمدتاً به منظور مهار گسترش ویروس کرونا تعطیل شده اند.

ترامپ در نشست خبری روزانه خود خاطرنشان کرد: مرگ و میر ناشی از این ویروس در ایالات متحده رو به کاهش است و این نشان می دهد که تلاشها برای "فاصله گذاری اجتماعی" موفق بوده است.

در همین حال، به نظر می رسد که فرمانداران ایالتی بدون گرفتن دستور العملل از دولت ترامپ در حال مذاکره در مورد برنامه هایی برای از سرگیری فعالیت اقتصادی هستند.

9 ایالت در سواحل شرقی و غربی آمریکا روز دوشنبه اعلام کردند که آنها برنامه ریزی برای بازگشایی تدریجی اقتصاد خود و لغو محدودیت های قرنطینه را آغاز کرده اند.

این ویروس در ایالات متحده بیش از 22000 قربانی گرفته و همه سفرها و کسب و کار ها را به جز آنهایی که ضروری هستند لغو و تعطیل کرده است.

رئیس جمهور آمریکا در پاسخ به این سؤال که آیا فرمانداران یا دولت فدرال درباره بازگشایی مدارس و مشاغل تصمیم خواهند گرفت، گفت که وی اختیار نهایی را دارد.

ترامپ همچنین گفت: رئیس جمهور آمریکا است که فرمان شلیک می دهد البته ما قصد داریم با ایالت ها همکاری کنیم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید