S&P اعلام کرد؛

خسارت بزرگ تعطیلی ۳۵ روزه دولت فدرال آمریکا

کدخبر: ۲۶۴۷۵۲
اقتصادنیوز؛ موسسه رتبه بندی «اس اند پی» اعلام کرد دست کم شش میلیارد دلار به اقتصاد آمریکا در نتیجه تعطیلی موقت دولت خسارت زده شده است.
خسارت بزرگ تعطیلی ۳۵ روزه دولت فدرال آمریکا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا؛ پس از کش و قوس‌های فراوان سرانجام دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با بازگشایی دولت پس از ۳۵ روز که طولانی‌ترین رکورد تعطیلی دولت در تاریخ آمریکا محسوب می‌شود موافقت کرد.

مؤسسه اس اند پی در گزارشی اعلام کرد: هر چند که تعطیلی پایان یافت اما بعید نیست که اثر روانی این تعطیلی بر روحیه فعالان بازار و کسب و کارهای آمریکایی ادامه داشته باشد.

دولت آمریکا پنج هفته پیش و به دلیل اختلاف بین دولت جمهوری خواه و مجلس دموکرات این کشور بر سر بودجه پنج میلیارد دلاری ساخت دیوار مرزی با مکزیک تعطیل شد.

به گفته اقتصاددانان، تعطیلی دولت آمریکا در هر هفته ۰.۰۴ تا ۰.۰۷ درصد از تولید ناخالص داخلی سالانه آمریکا را تحت تأثیر قرار می‌دهد، بدان معنا که این تعطیلی در هر هفته ۱ میلیارد دلار هزینه به اقتصاد این کشور تحمیل می‌کند. این هزینه کمتر از هزینه ۲۰ میلیارد دلاری تعطیلی ۱۶ روزه دولت در سال ۲۰۱۳ است که به دلیل در بر گرفتن بخش بزرگ‌تری از دولت، هزینه بیشتری را به اقتصاد آمریکا تحمیل کرد.

تنها در طی سال گذشته میلادی، دولت فدرال آمریکا ۲ بار تعطیل شده بود که در ماه ژانویه ۳ روز و در ماه فوریه یک روز به طول انجامید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید