آغاز برخورد تعزیراتی با گرانفروشان خودروی صفر/ سقف قیمت، ۱۰ درصد بالاتر از قیمت کارخانه

کدخبر: ۳۳۷۹۹۷
اقتصادنیوز: رئیس سازمان صنعت استان تهران با بیان اینکه فروش خودرو صفر در بازار فقط ۱۰درصد بالای قیمت کارخانه مجاز است، گفت : در صورت مشاهده تخلف در فروش قیمت خودرو صفر در بازار، پرونده به تعزیرات ارسال می‌شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، رئیس سازمان صنعت استان تهران از شروع بازرسی‌های این سازمان از بازار خودرو خبر داد و گفت: در صورت بروز تخلف در فروش قیمت خودرو صفر در بازار، پرونده به تعزیرات ارسال می‌شود.

یدالله صادقی، در خصوص بازرسی بازار خودرو افزود: پس از اینکه 22 اردیبهشت‌ ستاد تنظیم بازار قیمت‌گذاری خودرو را اعلام کرد و مقرر شد قیمت خودرو صفر در بازار 10 درصد بالاتر از نرخ کارخانه، به فروش برسد، بازرسی‌های سازمان صنعت در این خصوص شروع شد.

رئیس سازمان صنعت استان تهران ادامه داد: با توجه به اینکه هنوز دستورالعمل قیمت‌گذاری رسماً ابلاغ نشده است، اما سازمان صمت کار بازرسی را شروع کرده و در صورت شکایت و یا تخلف فروش خودرو در نمایشگاه‌های ماشین بیش از نرخ مصوب، پرونده به تعزیرات ارسال می‌شود.

وی همچنین در خصوص بازگشایی صنوف پرخطر گفت: هنوز تصمیمی در خصوص این مشاغل گرفته نشده و تا زمانی که ستاد ملی کرونا نظر خود را اعلام نکند، نمی‌توان پیش‌بینی در این خصوص داشت.

گفتنی است؛ دوشنبه 22 اردیبهشت‌ماه سال جاری پس از کش‌وقوس‌های زیاد، قیمت خودرو در جلسه ستاد تنظیم بازار مشخص و روش و نحوه فروش محصولات ایران‌خودرو و سایپا تصویب شد، بر این اساس قیمت محصولات سایپا به‌طور متوسط 23 درصد و ایران‌خودرو 10 درصد افزایش یافت، همچنین قیمت خودروی صفر در بازار آزاد فقط با 10 درصد بیشتر از قیمت کارخانه فروخته می‌شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید