اقدام جدید روس‌نفت برای دور زدن تحریمهای آمریکا

کدخبر: ۳۴۰۹۲۷
اقتصادنیوز: شرکت روس‌نفت روسیه که بازوی تجارت نفت خود را پس از وضع تحریمهای آمریکا در فوریه تعطیل کرده بود، شرکت بازرگانی جدیدی را در ژنو تاسیس کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، منابع آگاه به رویترز گفتند: شرکت جدید که "انرگوپول" نام دارد، وظایف اصلی که پیش از این توسط شرکت "روس‌نفت تریدینگ" انجام می شد از جمله تامین نفت پالایشگاههای روس‌نفت در آلمان و برخی فعالیتهای تجاری در اروپا را برعهده خواهد گرفت.

یک نماینده روس‌نفت به رویترز گفت: "انرگوپول" زیرمجموعه ۱۰۰ درصدی روس‌نفت است. این شرکت در معاملات تجاری در راستای منافع روس‌نفت مشارکت خواهد داشت و هیچ ارتباطی با "روس‌نفت تریدینگ" ندارد. این شرکت در سوییس به ثبت رسیده و مطابق با قوانین فعالیت می کند.

به گفته منابع آگاه، شرکت "روس‌نفت تریدینگ" به دلیل تجارت نفت ونزوئلا تحریم شد و "شرکت انرگوپول" قصد دارند با این کشور آمریکای جنوبی همکاری تجاری داشته باشد.

روس‌نفت پیش از این در بیانیه ای اعلام کرده بود که این شرکت در جهت منافع سهامدارانش، به تمامی فعالیتهایش در ونزوئلا خاتمه داده و داراییهای مربوط به فعالیتهایش در این کشور را واگذار کرده است.

ژنو به دلیل سیستم مالیاتی و سیستم قانونی مطلوب، گزینه مورد علاقه بسیاری از شرکتهای بازرگانی بین المللی برای فعالیت است.

به گفته منابع آگاه، شرکت "انرگوپول" که تازه فعالیتش را آغاز کرده و همچنان در حال سپری کردن فرآیند تایید از سوی بانکها و شرکتهای دیگر است، قرار است ۸۲ هزار تن نفت سی پی سی بلند روس‌نفت را برای بارگیری در ۱۳ و ۱۴ ژوئن دریافت کند. احتمالا این محموله به پالایشگاههای روس‌نفت در آلمان تحویل داده می شود.

بر اساس گزارش رویترز، نیمی از تیم سابق شرکت "روس‌نفت تریدینگ" احتمالا به "انرگوپول" خواهند رفت اما مدیریت این شرکت تحریم شده در شرکت جدید فعالیت نخواهند داشت.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید