اخذ مالیات از خانه‌های خالی عملیاتی می‌شود/ساخت ۶۰۰ هزار مسکن ملی برای دهک ۱ تا ۷

کدخبر: ۳۴۱۷۳۵
اقتصادنیوز: معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام این‌که اخذ مالیات از خانه‌های خالی به‌زودی عملیاتی می‌شود، گفت: اولین افتتاح طرح ملی مسکن تابستان ۹۹ انجام می‌شود.
اخذ مالیات از خانه‌های خالی عملیاتی می‌شود/ساخت ۶۰۰ هزار مسکن ملی برای دهک ۱ تا ۷

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم ، محمود محمودزاده با اعلام این‌که از 500 هزار واحد مسکن مهری که برای تکمیل برنامه ریزی شده بود 100 هزار واحد دارای پرونده های حقوقی هستند، اظهار کرد: 63 هزار واحد این طرح به‌زودی تکمیل و تحویل متقاضیان می‌شود.

اخذ مالیات از خانه‌های خالی به‌زودی عملیاتی می‌شود/ساخت 600 هزار مسکن ملی برای دهک 1 تا 7

 

وی با بیان این‌که در طرح ملی مسکن ساخت 400 هزار واحد مسکونی برای دهک های 4 تا 7 آغاز شده است، افزود: ساخت 200 هزار واحد برای دهک های یک تا 3 نیز از دیگر برنامه های در دست اجراست.

وی با اشاره به این‌که در طرح ملی مسکن ساخت 670 واحد برای کارکنان وزارتخانه ها و سازمان های دیگر در برنامه قرار گرفته است، تصریح کرد: در تابستان امسال اولین افتتاح های اقدام ملی مسکن انجام می شود که تأثیر جدی بر رونق مسکن خواهد گذاشت.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که شناسایی واحدهای خالی مقدمه اخذ مالیات است، یادآور شد: بهمن سال گذشته با تلاش وزارت راه و شهرسازی سامانه املاک و اسکان رونمایی شد. با توجه به اینکه اطلاعات لازم برای بارگذاری در این سامانه باید از دستگاه های مختلف اخذ می شد، هیئت دولت مجوز در اختیار قرار دادن این اطلاعات را در سامانه املاک و اسکان و برای استفاده سازمان امور مالیاتی صادر کرد.

محمودزاده تصریح کرد: با مصوبه هیئت دولت، بخشی از بارگذاری اطلاعات در این سامانه انجام شده و به زودی این برنامه اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید