ورود بورس به کانال یک میلیون و 300 هزار واحدی/سبقت خریداران از فروشندگان

کدخبر: ۳۴۴۱۷۶
اقتصادنیوز: دادوستدهای امروز سهام دوباره هیجانی شد و خریداران توانستند گوی سبقت را از فروشندگان بربایند. در این میان اما در ساعات پایانی بازار، نمادهای سیمانی متاثر از یک خبر قرار گرفتند.
ورود بورس به کانال یک میلیون و 300 هزار واحدی/سبقت خریداران از فروشندگان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از دنیای بورس، در معاملات امروز اگرچه شاخص کل مثبت بود اما بسیاری از نمادها به صف فروش رسیدند. آخرین کسوف قرن روی برخی از گروه‌های بورسی سایه انداخته بود تا نمادهای آن گروه به صف فروش هم برسند. برای مثال با شایعه افزایش نیافتن نرخ سیمان، نمادهای این گروه که چند هفته‌ای در صف خرید قفل بودند، در معاملات امروز صف‌های فروش سنگین را تجربه کردند. این مسئله نیز به تعبیر متفاوت معامله‌گران از افزایش قیمت سیمان بر‌میگردد.

برخی اعتقاد دارند در حالت کلی افزایش نرخ سیمان منتفی شده است. برخی بر این باورند که با توجه به صحبت‌های سرپرست وزارت صمت، حداکثر نرخ سیمان 25 درصد گران خواهد شد و در این میان برخی نیز اعتقاد دارند افزایش 63 درصدی نرخ سیمان در انتظار موجز از سوی وزارت صمت است. در دقایق پایانی بازار و با انتشار نامه جعلی درباره تصویب افزایش نرخ سیمان ناگهان صف فروش برخی نمادها جمع شد و برخی نیز از صف فروش به صف خرید رسیدند. به نظر می‌رسد کش و قوس گروه سیمان تا پایان هفته و اعلام احتمالی نرخ جدید ادامه داشته باشد.

ورود به کانال یک میلیون و 300 هزار واحدی

در گروه بانکی نیز تعادل بیشتری شاهد بودیم به نحوی که در برابر «وبصادر» که از ابتدای بازار صف خرید میلیاردی داشت، «وبملت»، «سامان»، «وپست» و «وکار» در محدوده منفی معامله می‌شدند. رکورد بیشترین ارزش معامله و بیشترین حجم معامله به بانک تجارت  اختصاص داشت. بانک ملت و بانک صادرات نیز نمادهایی بودند که بعد از «وتجارت» بیشترین ارزش معامله را داشتند.

در بین تاثیرگذاران بر شاخص بورس نیز همانند روز گذشته، «فولاد» و «فملی» صدرنشین بودند. فولاد مبارکه اگرچه شاهد عرضه‌های سنگین حقیقی و حقوقی‌ها بود اما توانست صف خرید خود را تا پایان بازار حفظ کند. در گروه فلزات اساسی، اغلب نمادها صف خرید بودند، آنهایی هم که صف خرید نداشتند، اغلب صف فروش داشتند! شاخص کل نیز با رشد 30 هزار واحد وارد کانال یک میلیون و 300 هزار واحدی شد. در معاملات امروز اگرچه شاخص کل 2.38 درصد رشد داشت اما شاخص هم وزن با رشد 0.48 درصدی نشان داد به غیر از نمادهای شاخص‌ساز، اکثریت شرکت ها نوسان اندکی داشته‌اند.

حمایت‌ها از بازار سرمایه ادامه دارد

سه ماه ابتدایی سال 99 به پایان رسید و حالا دیگر برای همه واضح است که تعمیق و بهبود بازار سرمایه اولویت اصلی اقتصاد کشور است. رئیس جمهور بارها در سخنان خود بر حمایت از بازار سرمایه تاکید کردند و به دنبال این موضوع بسیاری از مسئولان دیگر نظیر وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی هم به دنبال راهکارهای ارتقا و بهبود بازار سرمایه بوده‌اند.

امروز نیز عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی به بانک‌ها تاکید کرد بازار سرمایه رونق دهند و گفت: بانکها با تداوم واگذاری سهام خود در شرایط فعلی بازار سرمایه می‌توانند ضمن کمک به تعمیق این بازار در راستای اصلاح و کاهش ناترازی خود اقدام کنند. رئیس کل بانک مرکزی را باید این روزها رسانه‌ای‌ترین چهره اقتصادی کشور دانست چرا که در زمینه‌های تورم، بازار ارز، بازار سرمایه و ... بیشترین خبرها از سمت او منتشر شده و فعالان اقتصادی برای پیش‌بینی آینده کوتاه مدت و میان مدت روی صحبت‌های همتی تمرکز کرده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید